سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دینی،سیاسی، خبری
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آناست . [امام علی علیه السلام]
>>عزیزالله کاظمی ( پنج شنبه 90/1/4 :: ساعت 10:47 عصر)

بــــــاز شـــد فصـــل بهــــار و آن گل رعنـــا نیامد          باز صبح جمعــه آمد،یوسف زهـرا نیــامــد
این ندای هـــر گرفتـــاریست در هــر بــا مــدادی           ای خـدا امـــروز هم صبح آمد و مولا نیامد
دیده هــا دریــا شــد و کشتی دلهـــــا در تلاطم            غـرق گردیدیم و کشتیبان این دریا نیــامد
چشم ما دریای خون شد ، قلب مـا دریای آتش              مـوکب مـولای ما از دامن صحـرا نیـــــــامد
شیعیـــان گم کــــرده ای دارنـــد در شهــر مدینه           تاکه آن گمگشته را مهدی کند پیدا،نیامد
این ندا از پرچم سرخ حسیـــــــن آید همــــــاره             کز چه تنهـا وارث خونهای عاشورا نیــــامد
عاشقان گویند با هم شمع جمـع عاشقـان کـو              دوستان پرسند از هم مهدی آمد یا نیامد


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( سه شنبه 90/1/2 :: ساعت 10:39 عصر)

احمد رشید، نویسنده و روزنامه نگار پاکستانی
بسیاری از عوامل ناآرامی های جهان عرب، در پاکستان و افغانستان هم وجود دارند و این احتمال وجود دارد که طالبان با بالا بردن سطح خشونت ها، افسار هرگونه خیزش و جنبش احتمالی در این منطقه نا آرام را در دست گیرد.
نیروهای خارجی، هم اینک وارد مرحله حساسی برای عقب نشینی از افغانستان شده اند و طالبان به عنوان بخشی از نقشه اش برای بی ثبات کردن کل منطقه، درصدد بالا بردن سطح خشونتهاست.
در چند هفته گذشته بیش از دویست غیر نظامی افغان در اثر حملات انتحاری، بر خورد با تله های انفجاری یا در گیری های رو در رو کشته شده و صدها تن دیگر نیز زخمی شده اند.
بسیاری از این حملات خونبار در نواحی شهر نشین انجام شده که از نظر دولت و نیروهای ناتو امن بودند.
بخشی از این حملات در پاسخ به عملیات نیروهای ویژه آمریکا انجام شده است که در برخی روزها و شبهای زمستان تا بیست حمله علیه رهبران طالبان و شبکه پشتیبانی آنها انجام داده و صدها پیکار جو را کشته یا دستگیر کرده بودند.
علاوه بر این، نیروهای افغان و پاکستانی طالبان، مرتبا توسط موشک های کنترل از راه دور نیز کشته می شوند.
با وجود ادعاهای فرماندهان آمریکایی مبنی بر موفقیت در بیرون راندن طالبان از مهمترین قلمروشان در استان های هلمند و قندهار، بسیاری از کارشناسان این عقب نشینی طالبان را موقتی می دانند و در توان آمریکا برای ادامه این حملات در طولانی مدت شک دارند.
دولت ضعیف
حامد کرزی و مجلس افغانستان در گیر رویارویی سیاسی بی پایانی هستند که از زمان انتخابات پارلمانی سال گذشته آغاز شده است.
بسیاری از برنامه های توسعه وکمک رسانی به خاطر افزایش خشونت ها متوقف شده اند و بسیاری از افغان ها از افزایش قیمت سوخت و غذا خشمگین هستند.
برخی از مخالفان آقای کرزی که از ائتلاف سابق شمال هستند بر شدت انتقادهای خود از دولت افزوده اند. این انتقاد ها شامل مسائل بحث انگیزی همچون قصد آقای کرزی برای مذاکره با طالبان می شود.
در این موقعیت حساس، دولت افغانستان ضعیف و آسیب پذیر به نظر می رسد.
عقب نشینی تدریجی نیروها و تجدید ساختار برخی از نیروهای ناتو و آمریکا قرار است در ماه ژوئیه آغاز شود و طالبان پاکستان در شمال غربی و ایالت پنجاب حالت تهاجمی گرفته اند.
اخیرا طالبان پنجاب، مسولیت قتل شهباز باتی، از رهبران مسیحیان و وزیر امور اقلیت های پاکستان در اسلام آباد را بر عهده گرفت. او پس از قتل سلمان تاثیر، فرماندار ایالت پنجاب در ماه ژانویه، به یکی از رهبران و مدافعان سرسخت اصلاح قانون ضد کفرگویی تبدیل شده بود.
احزاب مذهبی و گروه های افراط گرای اسلامی هم دست به دست هم داده اند تا موج بی سابقه ضد آمریکایی در این کشور را تقویت کنند.
گروه های اسلام گرا به خوبی توانسته اند افکار و احساسات عمومی را در مورد قانون کفر گویی، احساسات ضد آمریکایی و وخیم تر شدن بحران اقتصادی، سازماندهی و هدایت کنند.
ائتلاف حاکم به رهبری حزب مردم پاکستان در ارائه راهکار مقابله با اقدامات بنیاد گرایان و بدست گرفتن رهبری و هدایت مردم ناتوان بوده است.
طبقات شهری پاکستان، هراس بی سابقه ای نسبت به آینده پیدا کرده اند.
منازعه سیاسی
در همین حال روابط پاکستان و آمریکا، مخصوصا روابط ارتش آمریکا و سی آی ای (سازمان اطلاعات مرکزی) و ارتش و سرویس امنیت داخلی پاکستان(آی اس آی) به طور چشمگیری کاهش یافته است.
این تنش همه جانبه بین دو طرف، بر سر آینده افغانستان است.
ارتش پاکستان از اجتناب آمریکا از مشارکت دادن پاکستان در برنامه های آن کشور برای آینده افغانستان و عدم تمایل آمریکا برای شرکت پاکستان در مذاکرات احتمالی آینده با رهبران طالبان افغانستان، که به عقیده بسیاری از ناظران در پاکستان اقامت دارند، به شدت عصبانی است.
فقدان اراده و رهبری در هر دو دولت افغانستان و پاکستان، منازعات سیاسی داخلی در هر دو کشور بین دولت و نیروهای اپوزیسیون و جمع این عوامل با وضعیت بد اقتصادی به طالبان فرصت داده تا اقدامات تهاجمی خود را در هر دوی این کشورها افزایش دهد.
عوامل اقتصادی و اجتماعی مانند خیل جوانان بی کار که موجب قیام عمومی در کشورهایی مثل مصر، تونس و لیبی شد در افغانستان و پاکستان هم شایع و معمول است.
البته واضح است که جنبش های عمومی که به راحتی و با یک جرقه ممکن است در این کشورها ایجاد شود لزوما به دموکراسی و رعایت بیشتر حقوق بشر ختم نخواهد شد.
برعکس، این طالبان و متحدانش هستند که منتظر فرصتند تا رهبری چنین حرکت هایی را در دست گیرند. اگر این دو دولت همگام با هم عمل نکنند ممکن است خود را در وسط معرکه بزرگی بیابند که عواقب منطقه ای و جهانی وحشتناکی خواهد داشت.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( سه شنبه 90/1/2 :: ساعت 2:24 عصر)

سایت آتی نیوز با آوردن این عنوان، ظهور امام زمان در دوره احمدی‌نژاد!نوشت:
حجت الاسلام و المسلمین جواد جعفری، عضو هیأت علمی مؤسسه فرهنگی هنری آینده روشن بشریت در مقاله ای نوشته است:
اخیرا شاهد تولید فیلمی هستیم که با عنوان «مستند ظهور بسیار نزدیک است» در سطح وسیعی درکشور[ایران]پخش شده است.مشکل عمده و اصلی این محصول همان عبور از خط قرمز است.سازندگان این مستند با یقین کامل حکم می‌کنند که ظهور در چند سال آینده اتفاق خواهد افتاد و هیچ شکی ندارند که در دروان ریاست جمهوری آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهور واقع می‌شود!!!
این انحراف بزرگ که در روایات فراوانی از آن نهی شده است موجب شده تا مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم احساس مسوولیت نموده و در برابر آن موضع گیری نماید. البته این که براستی چه کسانی پشت پرده این اقدام هستند؟
هدف نهایی آنها از این اقدام چیست؟ چرا با آن که دست آویزی برای اهانت آشکار سازندگان آن به یک مرکز رسمی حوزه مقدسه علمیه قم شده است، برخوردی قانونی با آنان نمی‌شود؟ پرسش‌هایی است که برای نگارنده نیز حلّ نشده است.
انتقاد شدید آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی از شایعات تعیین وقت ظهور
به گزارش مرکز خبر حوزه این مرجع تقلید ظهر نخستین روز عید نوروز در مسجد مقدس جمکران به انتقاد از پخش برخی فیلم‌های مستند در کشور [ایران]گفتند:سی‌دی‌هایی را توزیع کرده‌اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می‌کند.
ایشان با نفی هرگونه تعیینی سال ظهور با انتقاد از برخی شایعات در این خصوص گفتند:اینها از حضور نسل جوان در مسجد مقدس هراس دارند اخیرا بعضی‌ها حرکات مشکوکی هم انجام داده‌اند که اعتقادات و عبادت‌های مردم را به مسایل سیاسی سوق می‌دهند.
این مرجع تقلید افزودند:صدمه‌هایی که اینها می‌خواهند وارد بکنند صدمه به اصل تشیع است، که از خیالات واهی آنان سرچشمه می‌گیرد،  و به زعم خود می‌خواهند، عقائد مردم را متزلزل کنند.
 حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی  با اشاره به خیزش اسلامی مردم مسلمان منطقه گفتند:در جهان اسلام، حوادث بزرگی رخ داده است، علی‌الخصوص در کشورهای مصر، تونس، بحرین، لیبی و یمن، مردم این کشورها چشم به دعای مسلمانان دوخته‌اند، حاکم، تونس و مصر رفتند، حاکمان بحرین، لیبی و یمن هم باید بروند چون مشروعیت خود را در بین مردم از دست داده‌اند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوروز و آثار معنوی آن یادآور شدند:اگر ما بخواهیم که به «احسن‌الحال» که در دعای تحویل سال وارد شده است برسیم حتما باید به حضور قلب در دعاها و عبادت‌های خودمان بیشتر توجه بکنیم و خودمان را در محضر خداوند متعال ببینیم، تا اینکه خدای متعال از ما بنده‌ها راضی باشد باید هوای نفس و شیطان درون خودمان را نابود بکنیم و این به دست نمی‌آید مگر با بندگی کردن خدای متعال و توجه به باری‌تعالی.
ایشان افزودند:داخل شدن در زمره بندگان خدا، تسلیم محض خدا بودن، معنای واقعی یا ایتها‌النفس المطمئنه است و رسیدن به احسن‌الحال هم با دعا و مقدمات بیرونی شروع می‌شود که باید مقدمات را خودمان فراهم بکنیم.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( دوشنبه 90/1/1 :: ساعت 11:5 عصر)

امروز عده‌ای بلخ را "پایتخت نوروز" می‌نامند و این نامگذاری برخاسته از دو نگرش است: یکی این که جشن نوروز باشکوه و مراسم ویژه با برافراشتن علم مبارک حضرت علی برگزار می‌گردد، دیگر این که براساس شواهدی که در برخی از آثارپیشینیان، از جمله شاهنامه بی‌زوال فردوسی به تاج‌پوشی شاهنشاه پیشدادیان بلخی، جمشید، در این روز اشاره شده است، این باور را به وجود آورده است.
رنگ و رونق یافتن هرچه بیشتر جشن نوروز با درونمایه و با حال و هوای امروزی‌اش در میان اهالی بلخ و گره خوردن محکم و استوار این جشن خجسته با عقاید دینی و مذهبی، برمی‌گردد به دوره تیموریان هرات، به ویژه به زمان زمامداری سلطان حسین بایقرا - که درسال 885 هجری قمری با جمعی از فضلا و فرزانگان آن روزگار، مانند وزیر دانایش میر علی شیرنوایی، مولانا عبدالرحمن جامی، مولانا سعدالدین تفتازانی، مولانا حسین واعظ کاشفی و دیگر بزرگان و دانشمندان به بازشناسی و اعمار دوباره آرامگاه امیرالمومنین حضرت علی در بلخ همت گماشت.
در واقع از همان زمان سنگ بنای شهر مزار شریف نیز با اعمار بناها و خانه‌ها در پیرامون روضه مبارک در چند کیلومتری شهر کهن بلخ گذاشته شد.
گل سرخ و کشف مزار شریف
به گواهی برخی از آثار موجود، پیش از این در هنگام حکم‌روایی سلطان سنجر، از شاهان سلسله سلجوقی در سال 530 هجری قمری آرامگاه منسوب به حضرت علی کشف شده بود، ولی در اثر لشکرکشی‌های مغول یک‌جا با آبادی‌های دیگر بلخ ویران گردید و روزگاری به دست فراموشی سپرده شده بود.
از عهد تیموریان تا این دم جشن نوروز در پیوند تنگاتنگ با جشن "گل سرخ" و با وجود همه ناملایمت‌ها و اتفاقات گوناگون و گذشتن از فراز و فرود فراوان تاریخی نه تنها به چنگ فراموشی و خاموشی سپرده نشده که به شکوه و عظمتش افزوده شده است.
امروزه در میان مردم افغانستان نوروز به جشن گل سرخ نیز یاد می‌شود. جشن "گل سرخ" یکی از بارزترین آئین‌های نوروزی در بلخ است.
نامگذاری این مراسم به "گل سرخ" برگرفته از نام گلهای سرخی است که همزمان با فرا رسیدن نوروز در سراسر دشت‌ها و تپه‌ها در دامنه کوه‌های البرز و شادیان می‌رویند و حتی فراز بامها و خانه‌های گلی و روی دیوارها نیز با این گلها رنگین می‌شوند.
میله گل سرخ با نوروز آغاز می‌گردد و تا چهل روز ادامه می‌یابد، یعنی با برافراشته شدن پرچم "ژنده" (جهنده) در آرامگاه حضرت علی تا فرو آوردن آن را در برمی‌گیرد.
پس از کشف آرامگاه منسوب به حضرت علی، این آرامگاه در شهر مزار شریف محور برگزاری جشن نوروز و میله گل سرخ بوده است و مردم از تمام گوشه و کنار افغانستان در این مکان گردهم می آمده‌اند.
در اوائل خیمه بزرگ دوخته شده با نخ‌های زرین و رنگین در سمت جنوب شرقی حرم نصب می‌شده و ظرف‌های بزرگ انباشته از هفت میوه و خم‌های پر از آب و شربت‌های شیرین در اطراف آن گذاشته می‌شده است تا زائران و شرکت کنندگان مراسم نوروز از آنها استفاده کنند.
این خیمه بزرگ تا چهل روز در اثر برداشتن پارچه‌هایی از آن توسط زائران و ارادتمندان حضرت علی به رسم تبرک، پاره پاره می‌شده تا آنجا که بخشی از این خیمه برجای می‌مانده است.
این این موضوع می‌تواند این باور را تقویت کند که واژه (ژنده) که در زبان عامیانه مردم بلخ به پارچه پاره پاره شده و مندرس گفته می‌شود، برگرفته از همین مساله باشد و نه از ریشه "جهنده" که امروز کاربرد دارد.
هفت میوه و دیگ سمرقندی
برخی از وسائل برگزاری برنامه‌های نوروزی از جاهای دیگر آورده می‌شده است، از جمله دیگ‌های بزرگ فلزی به منظور پخش "هفت میوه" برای مردم و دیگری چوب راست و استواری که برای برافراشتن درفش در این بارگاه استفاده می‌شده است.
دیگ فلزی، که هنوز یکی از آنها در آرامگاه منسوب به حضرت علی موجود است، به سفارش امیر عبدالله، یکی از فرمان‌روایان ماوراءالنهر در سمرقند ساخت شده و در سال 1050 هجری قمری به بلخ آورده شده است.
همچنین چوب مورد استفاده برای برافراشتن پرچم حضرت علی در سال 1288 هجری قمری توسط محمد علم خان نائب اعظم امیر شیرعلی خان از جنگل‌های آن سوی دریای آمو آورده شده بود، که هنوز برای برافراشتن علم مبارک استفاده می‌شود.
همین شخص محل برافراشتن علم را از سمت جنوب شرقی به سمت غرب حرم در مقابل حجره‌ای معروف به "نظرگاه" انتقال داد، که تا حال علم در همین جای برافراشته می‌شود.
نوروز در میان مردم هم ریشه تاریخی دارد و هم رنگ عقیدتی به خود گرفته است. با توجه به ارادت و اخلاصی که نسبت به حضرت علی در میان مردم مسلمان ما وجود دارد و به خصوص این که مردم به خلافت رسیدن حضرت علی را در روز نوروز می‌دانند، همه ساله با برافراشتن درفش پوشیده از پارچه‌های زربفت و دست‌دوزی شده که بانیتی خاص آماده شده، این جشن با شکوه تمام در آرامگاه منسوب به او برگزار می‌شود.
نوروز در تقویم رسمی کشور تعطیل است و جمعی از مقامات بلندپایه دولتی و شخصیت های برجسته کشور در مراسم جشن نوروز به مزار شریف حضور می‌یابند.
این مراسم با سخن‌رانی‌ها و شلیک بیست و یک گلوله توپ در "چهار باغ" آرامگاه منسوب به حضرت علی و برافراشتن درفش حضرت علی در میان احساسات شرکت کنندگان آغاز می‌شود. صادق عصیان استاد دانشگاه. منبع سایت بی بی سی


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( دوشنبه 90/1/1 :: ساعت 1:3 عصر)

آیت‌الله حاج سید عزالدین حسینی زنجانی، از مراجع تقلید مشهد با انتشار نامه‌ای تاکید کرد در ایامی که مسلمانان و شیعیان توسط ایادی استکبار مورد کشتار قرار می‌گیرند برگزاری جشن رسمی نوروز از طرف دولت ایران صحیح نیست.
به گزارش تابناک متن نامه ایشان بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آقایان علما و روحانیون معزز شیراز و جناب حجه الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان (دامت افاضاتهم)سلام علیکم،
نامه‌های آقایان در اعتراض به تصمیم دولت در خصوص برگزاری جشن رسمی نوروز با دعوت از سران برخی کشورهای همسایه مطالعه شد.حرکت آقایان مورد تقدیر است و مطالب مطرح شده صحیح و مورد تایید اینجانب است.
در ایامی که مسلمانان و شیعیان مظلوم منطقه توسط ایادی استکبار مورد کشتار قرار می گیرند برگزاری چنین جشن هایی صحیح نیست.
البته ما با نوروز و گرامیداشت سنن نیکوی آن مخالف نیستیم اما اینکه در شرایط فعلی جشنی رسمی و بزرگ از طرف دولت برگزار شود آن را صحیح نمی دانیم.
همچنین شایسته نبود که رئیس جمهور کشور اسلامی در داخل کشور اسلامی با خبرنگار بی حجاب مصاحبه کند. امیدوارم تذکرات آقایان علما و مراجع از طرف مسئولان مورد توجه قرار گیرد.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
مشهد الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء
محمدعزالدین الحسینی الزنجانی


  نوشته های دیگران ()
<      1   2   3   4   5      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 45
بازدید دیروز:  3
مجموع بازدیدها:  76121
منوها
» درباره خودم «


دینی،سیاسی، خبری

» پیوندهای روزانه «

سلام [27]
[آرشیو(1)]


» فهرست موضوعی یادداشت ها «

شورای امنیت[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . حمله اسرائیل[2] . خاتمی . خلیلزاد: آمریکا باید به بازی دوگانه پاکستان پایان دهد . دادگاه اسراییلی یک سگ را به سنگسار محکوم کرد . دلجویی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی . رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو افکار عمومی اسرائیل را در مورد ایران . رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام . راهکارهای توجه و حضور قلب در نماز . رحلت . رحلت آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله . رژیم صهیونیستی . رفتار با افغان‌ها و فرهنگ ایرانی . روز مادر . روزنامه ایندیپندنت و تماس های آدام وریتی با موساد بر سر ایران . روزنامه واشنگتن پست: نفوذ سیا به کاخ ریاست جمهوری افغانستان . روسپیگری دانشجویان در انگلستان ارائه خدمات جنسی . ریچل کری . زندگى نامه آیت الله العظمى سید محمد حسین فضل الله . ژنرال دیوید پترویوس جانشین مک کریستال . سالروز . سخنان . سخنان آقای رفسنجانی . سفربه غزه . سفیر روسیه در ناتو:حمله به ایران، تهدید مستقیم ماست . سکوت ننگین رسانه ای . سیدحسن خمینی . سیما سمر، باردیگر نامزد جایزه صلح نوبل شد . سکوت . شرع . شعار علیه کروبی . شعر . مجمع تشخیص مصلت نظام . محاصره غزه . محمدرضاباهنر . محکوم . مدرسه اقتصاد لندن (LSE) . مرجع تقلید . مردم غزه . مسیحیت . مظلومیت رسانه‏ای فدائیان شهید روز قدس . ممنوعیت تاجیکستان ازحضور نوجوانان درمساجد . ممنوعیت ورود افغانها در پارک کوهستانی صفه در اصفهان . مهم ترین اخبار شهر مقدس قم . میلاد . مکاتبات . نائب رئیس سابق . نامه ای محمدعلی انصاری . نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) به مراجع تقلید . نامه‌ سرگشاده علی‌ مطهری به احمدی نژاد . نبیل رجب:معترضان بحرینی همین حالا هم پیروزند . نگاه مردم شناسانه به پشتونهای دو سوی دیورند . نهادی خیریه در بریتانیا جایزه سالانه‌اش را به یک زن افغان داد . نوه امام راحل(ره) . هسته ای . هشدار آیت‌الله مصباح یزدی از شکل گیری فراماسونری . هشدار احمدی نژاد . هفت وزیر پیشنهادی کرزی به مجلس . هند و افغانستان به امضای پیمان استراتژیک توافق کردند . واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه1929 شورای امنیت . واکنش پاکستان . واکنش‌ها . وحشیانه . یورش پلیس به دفاتر کلیسای کاتولیک در بلژیک . یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان . 'یک هزار میلیارد دلار' ارزش معادن افغانستان . کاریکاتور . کرزی و مرکل موافقتنامه استراتژیک امضا کردند . کشتی . کشتی "آزادی" . کشتی های امدادی . کلینتون . کمک های بشردوستانه . کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟ . شکستن . صدیقه ای طاهره . ضرب و شتم پناهجویان عراقی توسط ماموران بریتانیا . طالبان به دنبال فرصت در افغانستان و پاکستان؟ احمد رشید نویسنده . طرح ترور حامد کرزی خنثی شد . عادت . عازم غزه . عایشه، دختر افغان صاحب بینی موقت شد . عبدالمالک ریگی به دار مجازات آویخته شد . عذرخواهی پاپ از قربانیان آزار جنسی کشیش های کاتولیک . علت دفن آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) . غزنی . غزنی از نگاه دیگر؛ نمایشگاه عکس در غزنی . فاطمه زهرا . فاعتبروا یا اولی الابصار . فاعتبروا یا اولی الالباب . فرج . فردی که9 خارجی را در فرودگاه کابل کشت، 'با طالبان ارتباط نداشت' . فطرت . فقر در پاکستان فاجعه می‌آفریند . قانون اساسی . قطعنامه چهارم . گاردین:آمانو به اطلاعات تأیید نشده اعتماد می کند . گروه کشتار سربازان آمریکایی در افغانستان . گروه وین . گزارش تصویری . گسترش . متن . متن کامل . مثلث کرزی اوباما مک کریستال . مجلس افغانستان . Rachel Corrie . آزموده را آزمودن خطا است . آغاز ساخت صدها خانه یهودیان در کرانه باختری . آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی افغانستان . آیت الله جوادی: با دین سیاست بازی نکنیم . آیت‌الله جوادی‌آملی: آل‌‌سعود و آل‌خلیفه کافر‌اند . آیت‌الله مکارم، قرضاوی را به مناظره فراخواند . اجلاس سیکا . احمدی نژاد . احمدی نژاد: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داد . احیای فاشیسم (Fascism)، نژادپرستی(Racism)و آپارتاید(Apartheid) . اخلال . استقبال شیخ الازهر از فتوای رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای(دام عز . استقبال کرزی از پیام ملا عمر در باره ممنوعیت سوزاندن مدارس. کرز . اسناد توسعه شهری . اطلاعیه روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی . اظهارات دی میستورا و ادامه تظاهرات ها در افغانستان تری جونزکشی . اعتراض به رفتار مجلس افغانستان . اعتراض شدید هزاره ها به رای اخیر پارلمان افغانستان . اعلام آمادگی . اعلام همبستگی عزت ابراهیم با تظاهرکنندگان علیه نوری مالکی . افسر سابق سیا:احتمال شکار"جانور قندهار"با رخنه سایبری . 'افغانستان طرحی فدرال گونه نیاز دارد' . افغانستان فدرال؛ هیاهوی بسیار برای هیچ؟ . الفضل ما شهدت به الأعداء . ام ابیها . امام خمینی . امام زمان(عج) . انتشار فیلم هتک حرمت طالبان توسط آمریکایی ها ادرار بر جنازه های . انتظار . انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از ترویج مکتب ایرانی . انتقاد رسول جعفریان از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان . انتقادات . انفجار الخبر . ایران . برزیل . برگزیده سیاسی . به آتش کشیده شدن بیت آیت الله نوری همدانی . بیانیه . بیست و پنج نفر از زندانیان بگرام آزاد می شوند . پاسخ آیت‌الله‌سبحانی به شبهه یک فیزیکدان . پایتخت فرهنگی جهان اسلام2013 . پاکستان: مجبور به اطاعت از تحریم های آمریکا علیه ایران نیستیم . پدر معنوی طالبان: ژنرال حمید گل؛نصیرالله بابر؛ مولانا سمیع الحق . پشت‌صحنه 14خرداد . پول آمریکا در افغانستان 'به جیب طالبان می رود' . پیام آیت الله العظمی محقق کابلی(دامت برکاته) راجع به عملکرد شبکه . پیام شدید الحن آیت الله العظمی صافی به پادشاه عربستان . پیروی پاکستان از تحریم های آمریکا علیه ایران . تحریم ایران . تخریب دفتر آیت الله صانعی . تذکرات . ترکیه . تشرف آیت الله خامنه ای محضر مبارک امام زمان (عج) . تصاویر تلویزیونی . تصویب قطعنامه تازه علیه ایران . تظاهرات خونین در قندهار علیه جسارت کشیش آمریکایی . تلاش یک سرباز آمریکایی برای بمب گذاری در پایگاه نظامی . توان پرتاب 'صدها موشک' به اروپا . توصیه آیت الله جوادی . چند صد زندانی طالبان با حفر تونل از زندانی در قندهار گریختند . حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا . حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی . حمایت از طالبان .
» آرشیو مطالب «

اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
شهریور 89
مهر 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
شهریور 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

دینی،سیاسی، خبری


» صفحات اختصاصی «

توافق حامد کرزی و ناتو در مورد خروج نیروهای خارجی

» لوگوی دوستان «