سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دینی،سیاسی، خبری
پاکدامنى زیور درویشى است ، و سپاس زینت توانگرى . [نهج البلاغه]
>>عزیزالله کاظمی ( شنبه 90/2/31 :: ساعت 12:58 عصر)

در پی به قتل رسیدن پنج شهروند خارجی به وسیله نیروهای امنیتی پاکستان در شهر کویته، دولت این کشور دستور تحقیق درباره این ماجرا را صادر کرده است.
سه زن که یکی از آنها باردار بوده از کشته شدگان هستند.مقام های محلی در ابتدا ادعا کرده بودند که کشته شدگان از شبه نطامیان چچن و مرتبط با القاعده بوده اند و قصد حمله انتحاری داشته اند.اما مشخص شده است این افراد غیرمسلح بوده اند و موضع گیری رسمی در این باره چند بار تغییر کرده است.
این افراد در یک ایستگاه بازرسی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان کشته شدند. فیلم تهیه شده از لحظه به قتل رسیدن این افراد دو زن مجروح را نشان می دهد که به روی زمین افتاده اند و یکی از آنها دست خود را به علامت تسلیم یا درخواست کمک بالا گرفته است. اما نیروهای امنیتی در پاسخ به این زن او را به گلوله می بندند.
رئیس پلیس محلی می گوید این افراد در اثر انفجار نارنجک هایی کشته شده اند که خودشان به همراه داشتند. اما کارشناسان مواد انفجاری می گویند آثاری از انفجار نارنجک یا کمربند انفجاری بر بدن قربانیان دیده نمی شود. کالبدشکافی نشان داده است که یکی از زنان باردار بوده و 12 بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. پیشبینی می شود نتیجه تحقیقات تا ده روز دیگر مشخص شود.قابل یادآوری است که کشتار شیعیان و مردم هزاره به صورت مداوم در شهر کویته توسط افراد ناشناس در طی چندین سال ادامه داشته است. که باهزار دنیایی تأسف و تأثر هیچ گاه  از سوی حکومت کدام پیگری و واکنشی را به دنبال نداشته است.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( سه شنبه 90/2/27 :: ساعت 8:19 عصر)

مطابق گزارش مرکز خبر حوزه(حوزه نیوز)، آیت‌الله مصباح‌یزدی در دیدار با جمعی از پاسداران گفتند :برقراری نظام اسلامی در چنین عصری، یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که خداوند در طول تاریخ به بشریت داده است.
رییس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به این‌که برخی ولایت‌فقیه را از آن جهت که در قانون اساسی آمده قبول دارند، گفتند: مشروعیت قانون اساسی به ولی‌فقیه است و اگر قانون اساسی امضای ولی‌فقیه را نداشت کاغذ پاره‌ای بیش نبود، چرا که وی جانشین امام زمان (عج) است و پیروی از او بر همگان واجب است و حتی مراجع تقلید نیز نمی‌توانند با حکم او مخالفت کنند.
آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به این که شناخت و خود‌سازی مهم‌ترین عوامل ترقی بشر هستند، افزودند: هرچه شناخت بیشتر باشد، تأثیر آن در عمل نیز افزون می‌‌گردد.
عضو خبرگان رهبری  با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کردند: همانطور که در راه رسیدن به کمال اسباب هدایت و اولیای الهی وجود دارند، شیاطینی از جن و انس نیز مانع رسیدن به کمال هستند و سنت خداوند بر این است که همواره تعادلی بین عوامل خیر و شر برقرار باشد.
استاد اخلاق حوزه علمیه گفتند: شیاطین جن و انس دقیقا همان دو عامل ترقی و رسیدن به سعادت را مورد هدف قرار می‌دهند؛ از طرفی با القای شبهات در جهت تضعیف باورها می‌کوشند و از سوی دیگر تمایلات انسان را نسبت به گناه زیاد می‌کنند.
آیت الله  مصباح یزدی اذعان داشتند : خداوند والاترین مخلوقش یعنی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله را برای کسانی که دورترین افراد نسبت به فهم و فرهنگ بودند فرستاد و پیامبر نیز با تحمل سختی‌های بسیار سطح فرهنگ و فهم مردم را به طور غیرقابل باوری در مدت کوتاهی ارتقا بخشید.
ایشان  ادامه دادند : اما همین مردم مرتکب جنایاتی شدند که نمی‌توان آن‌ها را با جنایتکارترین افراد در طول تاریخ مقایسه کرد.
عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که هیچ گونه نقصی در برنامه و مدیریت پیامبر اکرم نبوده گفت: کم بودن ظرفیت مردم و وجود عوامل شیطانی سبب وقوع چنین جنایاتی شد، باید توجه داشته باشیم که این مطلب اختصاص به صدر اسلام نداشته و امروز هم ناممکن نیست.
استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه سخنانش با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عزت امروزه نظام اسلامی به برکت مجاهدت‌های خالصانه امام(ره) و خون شهداست و به قدری برنامه‌های تربیتی امام کامل و مناسب بود که جوانان را جمع کرده و از آنها گل‌هایی پروراند که در جبهه‌ها، جان خود را برای دفاع از اسلام دادند، اما با وجود این حتی بین خانواده شهدا کسانی پیدا شدند که در آلودگی و تعفن بی‌نظیرند، پس باید توجه داشت تنها رهبر با برنامه‌ای کامل نمی‌تواند نجات‌بخش ابدی باشد بلکه مردم هم باید با شناخت و خودسازی خود را در برابر دام‌های شیاطین حفظ کنند.
آیت الله  مصباح یزدی یاد آور شدند : امروز نهالی که امام غرس کرده و با خون شهدا آبیاری شده، با باغبانی رهبری بی‌نظیر به بار نشسته است، اما باید توجه داشت که در کنار این درخت تنومند علف‌های هرز زهرآگینی می‌روید که می‌تواند ریشه درخت را بخشکاند، پس باید آنها را بشناسیم و راه صحیحی برای کندن این علف‌ها و خشکاندنش بیابیم.
معظم له ، با اشاره به ضرورت پرورش نیروی انسانی برای مبارزه با این علف‌های هرز و شیاطین افزودند: بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین خطر‌ها، تضعیف باورهای اسلامی و دادن باورهای غلط است، بنابر این باید باورهای اسلامی را خوب تقویت کنیم تا در مقابل طوفان‌ها نلرزیم.
ایت الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: شکر نعمت عظیم انقلاب اسلامی جهاد بزرگی است که با افزایش آگاهی دینی، بصیرت اجتماعی و سیاسی و خودسازی صورت می‌پذیرد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های رهبری نظام اسلامی تصریح کردند : تنها عاملی که کشورهایی چون مصر، تونس، یمن، بحرین و افغانستان برای رسیدن به پیروزی کم دارند، نداشتن رهبری همچون امام خمینی(ره) است و هرجا بویی از رهبری مانند امام (ره) وجود داشته باشد بسیار موفق‌ترند.
ایشان  با اشاره به اینکه امروز شخصیت امام (ره) متبلور در رهبری است، اظهار داشت: حضرت علی علیه‌السلام دردهای بسیاری داشت و یکی از بزرگترین دردها این بود که مردم وی را با معاویه مقایسه می‌کردند، نکند روزی آن‌قدر پست شویم که علی زمان را با کسانی که ده‌ها و صدها درجه پایین‌تر هستند مقایسه کنیم.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح یزدی ،ایشان ابراز داشتند: خطرناک‌ترین دام‌های شیاطین جداکردن مردم از رهبران شایسته دینی است و هر لغزشی در طول تاریخ پیدا شده است به خاطر جدا شدن مردم از رهبران شایسته بوده است.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( یکشنبه 90/2/25 :: ساعت 11:41 صبح)

مطابق گزارش سایت فرارو و به نقل از هفته نامه "شما" ارگان حزب موتلفه اسلامی از قول آیت الله مصباح یزدی نوشت:
رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) خطاب به اعضای حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه «در انتخابات نهم ریاست ‌جمهوری همه شما بر حسب وظیفه و اخلاص مسائل را دنبال می‌کردید» افزود: بسیاری از محاسبات و معادلات هم اقتضائات خاصی داشتند که عملی نشدند، ولی به هر حال تقدیر الهی و برخی اقتضائات ظاهری به‌گونه‌ای شد که کسی روی کار آمد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد بیاید. یادم هست یکی از سیاستمداران کهنه‌کاری که سابقه بسیار طولانی در انقلاب دارد، در همین مؤسسه به من گفت: «این شخص اگر رأی بیاورد، بیش از 500 هزار تا نخواهد بود. فکر بیشتر از 500هزار تا را نکن.» این حرف متعلق به کسی است که اگر بخواهیم در این کشور از5نفر متخصص مسائل سیاسی نام ببریم، حتماً یکی ایشان است، ولی قضیه جور دیگری شد.
وی گفت: خود این مسئله یک بررسی جامعه‌شناختی دقیق و مفصل می‌خواهد که چرا این‌طور شد؟ بدون شک یکی از عوامل مؤثر شعارهایی بود که ایشان بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب زنده کرد. حالا به‌حق یا ناحق، اعتقاد اصیل داشت یا نداشت، نمی‌خواهم در این باره قضاوت کنم، ولی عامل ظاهری این بود که این شعارها مطرح شدند و مردم دل به این شعارها بستند، چون از فراموش شدن این شعارها خیلی ضربه خورده بودند.
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه «افرادی هم کسان دیگری را پیش‌بینی می‌کردند و دلشان می‌خواست به اسلام خدمت شود، آنها هم مأجورند» ادامه داد: این جریان غیرمنتظره‌ای بود و چون فردی این‌گونه همه رقبا را عقب زد و این‌گونه رأی آورد، عده‌ای گمان کردند که قطعاً تافته جدا بافته‌ای است و دیگر خطائی و اشتباهی در او راه ندارد. این شیوه تفکر هم اشتباه است. برتری ایشان نسبت به بقیه رقبا نسبی بود؛ آن هم در بعضی از مسائل که البته مسائل حساسی بودند. بعد هم در عمل ثابت شد که این برتری خیلی چشمگیر است. تأییدات مقام معظم رهبری و تعبیراتی که ایشان در باره این دولت به کار بردند، در تاریخ می‌ماند. ایشان فرمودند از اول مشروطیت تا به حال چنین دولتی سر کار نیامده است و تعبیر بسیار بلندی است. بالاخره کارهای عظیمی انجام شدند که دوست و دشمن به آنها اعتراف دارند، ولی فراموش نکنیم که اینها هیچ‌کدام دلیل مطلق بودن یک فرد نمی‌شوند و ممکن است او هم اشتباه کند.
وی گفت: بعد که نقطه ضعف‌هایی در بعد فکری و ارزشی ظاهر شدند، قضاوت‌های مختلفی اظهار گردیدند. بعضی‌ها گفتند این فرد اصلاً از اول منحرف بود و اینها همه کلک و این شعارها را برای فریب مردم بود. کسان دیگری در نقطه مقابل گفتند همین الان هم دارد راست می‌گوید و اشتباه نمی‌کند. قضاوت‌های دیگری هم بینابین بود، ولی کم‌کم چیزهایی ظاهر شدند که اصلاً قابل توجیه نیستند و هیچ منطقی آنها را تأیید نمی‌کند. نه برهان عقلی تأیید می‌کند، نه دلیل شرعی و نه اقتصادی و نه کار سیاسی است.
آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: اینکه آدم جوری رفتار کند که نزدیک‌ترین دوستان و صمیمی‌ترین همکارانش هم آزرده و با او مخالف شوند و توی روی او بایستند، این رفتار برای یک سیاستمدار در هیچ منطقی پذیرفته نیست. سیاستمداران، دشمنان صریحشان را هم یک‌جوری نگه می‌دارند که روزگاری از آنها استفاده کنند. آن وقت انسان با صمیمی‌ترین دوستانش طوری برخورد کند که انگار دارد با دشمنانش برخورد می‌کند، آن هم با رفتارهای سبکی که در عزل بعضی از وزرا شد. آن وقت این سئوال مطرح شد که این رفتارها اصولاً چگونه با منش این شخص سازگارند؟ بهره هوشی این شخص به تصدیق دوست و دشمن از حد متعارف بالاتر است، پس چگونه شیفته یک شخص عادی می‌شود؟ آن هم شیفتگی‌ای که چنین حرکات نامعقولی از او سر بزند! یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از 90 درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابداً طبیعی نیست. هیچ آدم عاقلی چنین کارهائی نمی‌کند، مگر آنکه اختیار از او سلب شده باشد. این کارها هیچ توجیهی ندارند. یک وقت کسی اشتباهی می‌کند، آن وقت هرچه او اشتباه می‌کند، این فرد می‌آید و توجیه می‌کند! کسی که ده تا دوست دارد، 9تا دوستش را می‌گذارد کنار و کارهای دهمی را توجیه می‌کند! آیا این یک کار عاقلانه است که انسان دائماً به آن 9 نفر اعتراض کند و حتی یک بار هم به آن دهمی اعتراض نکند؟ چطور همه اشتباه می‌کنند و کنار زده می‌شوند، اما این یکی می‌شود مطلق و هرچه می‌گوید درست است؟ این قضیه اصلاً توجیه ندارد، اما گفتن این حرف‌ها عوامانه است و کاری است که پیرزن‌ها می‌کنند. زن و شوهرها سر هر قضیه‌ای که دعوا می‌کنند، می‌گویند جادو شده[خنده حضار]. حرف عامیانه‌ای بود که بگوییم لابد او را جادو کرده‌اند. حرفی نبود که بشود همه جا زد، مضافاً بر اینکه ما خودمان هم اهل این کارها نبودیم. نه پدرمان جادوگر بود، نه خودمان این کاره بودیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد روی کارها و حرف‌های شخص جنجال‌آفرین حساس شدیم، دیدیم خیلی حرف‌های بوداری است و اصلاً حرف‌های ساده‌ای نیست. بنده روز به‌ روز احساس کردم که خطر بسیار عظیمی در این جریان، نهفته است و تلاش زیادی در این راه شده. عقلم نمی‌رسید که آیا هیپنوتیزم است، سحر است، ارتباط با مرتاضین است؟ بنده این جور چیزها را بلد نیستم، ولی می‌دانستم که در این قضیه، چیزی غیرطبیعی وجود دارد. دیدیم که این شخص مسئله‌دار، این آقا را مسخّر کرده و او توی مشتش هست. البته قرائن فراوانند و خود شما بیشتر از ما اطلاع دارید که حتی تأثیر نگاه و برخورد و آثار طلسمات و چیزهایی از این قبیل در کار است. البته اینها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( شنبه 90/2/24 :: ساعت 12:25 صبح)

من موهان سینگ نخست وزیر هند در دومین روز سفرش به افغانستان، در مجلس نمایندگان این کشور سخنرانی کرد. او ضمن یاد آوری روابط نیکو بین افغانستان و هند، تاکید کرد که "به کابل آمده است تا به روابط محکم و نیکو میان این کشور، جان تازه ببخشد"
نخست وزیر هند اعلام کرد که روز گذشته با حامد کرزی بر سر متن یک پیمان استراتژیک توافق کرده که به زودی امضا خواهد شد و امضا آن، روابط تجاری، فرهنگی و سیاسی در سطوح مختلف بین هند و افغانستان را افزایش خواهد داد.
آقای سینگ نخستین مقام بلند پایه خارجی است که در مجلس نمایندگان این کشور سخنرانی کرده است. آقای سینگ با اشاره به چالشهایی که افغانستان با آن مواجه است بر نقش کشورهای منطقه و همکاریهای منطقه ای برای حل آن تاکید کرد و گفت، کشورهای دیگر نیز می توانند در حل این مشکلات کمک کنند اما کشورهای منطقه در بیرون رفتن افغانستان از این مرحله نقش حیاتی دارند.
آقای سینگ همچنین به مشابهت های متعدد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین هند و افغانستان اشاره کرد و گفت "تجربه هند نشان می دهد که دموکراسی مشارکتی در واقع وسیله ای برای توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی است و می تواند حکومت را پاسخگو سازد."
دموکراسی مشارکتی که آقای سینگ به آن اشاره می کند، همان چیزی است که رهبران گروه های مختلف در اجلاس بن روی آن توافق کردند و افغانستان بعد از طالبان بر اساس آن توافق بنا گذاشته شد.
به نظر می رسد تاکید آقای سینگ بر این نکته در شرایطی که عده ای از سیاسمتداران افغان دولت را متهم می کنند که به خاطر راضی کردن طالبان به مصالحه حاضر است از اصولی که در اجلاس بن روی آن توافق شد عدول کنند، اشاره معنی دار و روشنی است و بطور ضمنی موضع هند را روشن می کند.
نخست وزیر هند، در این سخنرانی از پروژه های باز سازی که هند در سالهای اخیر در افغانستان اجرا کرده یاد کرد و به طور ضمنی اشاره کرد که چقدر پروژه هایی که توسط هند به اجرا گذاشته شده، حیاتی و اساسی بوده است.
مردم افغانستان نیز معتقدند که هند کمک های ملموس و تاثیر گذاری در افغانستان داشته است.
جاده زرنج دلارام، که شاهراه کابل _ هرات را به زابل، ایران و در نهایت به بندر چاه بهار ایران وصل می کند، توسط هند ساخته شده است، پروژه انتقال برق ازبکستان از پلخمری در شمال افغانستان تا کابل پایخت، نیز توسط هند عملی شد.
هند نخستین کشوری بود که ده ها اتوبوس نوع تاتا را به شبکه ترانسپورت کابل، کمک کرد.
هند همچنین در پنج سال گذشته، سالیانه، 500 بورسیه تحصیلی به افغانستان داده است. که بسیاری از مردم افغانستان آن را موثر ترین کمک به افغانستان می دانند.
من موهان سینگ با اشاره به این پروژه ها گفت، کشورش مایل است این برنامه ها را ادامه دهد و از جمله تعداد بورسیه های سالانه برای دانشجویان افغان را بیشتر کند.
او همچنین پیشنهاد کرد که دانشکده کشاورزی افغانستان باید به دانشگاه کشاورزی بدل شود و هند حاضر است در این راستا افغانستان را کمک کند و همچنین برای بهبود کشاورزی افغانستان هند حاضر است تراکتور در اختیار کشاورزان افغان بگذارد.
نخست وزیر هند، به روند مصالحه دولت افغانستان با طالبان، اشاره مختصری کرد و گفت در این مورد ملت افغانستان باید تصمیم بگیرد و آنچه هند می خواهد یک افغانستان با ثبات و آرام است.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( شنبه 90/2/24 :: ساعت 12:17 صبح)

زلمی خلیلزاد سفیر پیشین آمریکا در افغانستان، عراق و سازمان ملل متحد می گوید استراتژی توام با تزویر پاکستان که از یک سو خود را دوست آمریکا جا می زند و از سوی دیگر با آمریکا دشمنی می کند، بیش ازین قابل تحمل نیست.
مطابق گزارش بی بی سی، خلیلزاد روابط میان آمریکا و پاکستان را بحرانی توصیف کرد و گفت که حتی پیش از کشته شدن اسامه بن لادن، پاکستان تا حدودی اعتبار خود را برای آمریکا از دست داده بود، زیرا به گفته او اهداف پاکستان در قبال افغانستان کاملا متضاد آن چیزی است که آمریکا می خواهد.
خلیلزاد گفت: " در حالیکه ما (آمریکا) دولت افغانستان را حمایت می کنیم، پاکستانی ها مشغول مسلح کردن، آموزش و حمایت از گروه های مخالف دولت افغانستان بوده است."
آقای خلیلزاد می افزاید در حالی که پاکستان مدعی است در جنگ علیه ترورییسم کاملا" در کنار آمریکا است و پیوسته دستگیری شماری از عاملان القاعده در پاکستان را دلیل این همکاری عنوان می کند، اما از اتخاذ اقدامات جدی علیه گروه های که واشنگتن آنها را تروریست می داند و در خاک پاکستان مستقر هستند، همواره اجتناب ورزیده است.
به گفته او تازه ترین و صریح ترین مثال این دورویی پاکستان افشا شدن محل اقامت اسامه بن لادن است که سالها در منزلی در نزدیکی اکادمی ملی نظامی پاکستان و یک شاخه محلی سرویس اطلاعاتی این کشور بدون مشکلی زندگی کرده بود.
فرصت طلایی برای آمریکا
زلمی خلیلزاد می افزاید با توجه به اینکه نفوذ کشورش در منطقه در بالاترین سطح خود قرار دارد و نیروهای این کشور حضور قدرتمند در افغانستان دارند، آمریکا باید با استفاده ازین فرصت پاکستان را مجبور سازد تا به صورت جدی در عملکرد خود بازنگری کند.
این مقام پیشین آمریکایی همچنین در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز، که اخیرا تحت عنوان، "پاکستان باید پاسخ دهد" چاپ شد، یک استراتیژی دو مرحله ای را به دولت باراک اوباما در برخورد با پاکستان پیشنهاد کرده است.
طرح دو مرحله ای
در این بخشی از این نوشته آمده است:" در مرحله نخست ما باید هر نوع اطلاعات مبنی بر همکاری پاکستان در محافظت از اسامه بن لادن را به صورت رسمی در اختیار رهبران پاکستانی قرار و در مرحله دوم، تقاضای خود را مبنی بر اینکه پاکستان باید ستون فقرات القاعده را بشکند، جدی تر پی گیری کنیم. پاکستان در این راستا باید علیه ایمن الظواهری معاون بن لادن اقدام کند؛ محدودیت ها بر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را بردارد؛ پناه گاهای شورشیان در خاک خود را ریشه کن سازد؛ کارخانه های تولید بمب را که علیه نیروهای آمریکایی و افغان در افغانستان استفاده می شود، ببندد و در نهایت از یک راه حل منطقی سیاسی در افغانستان حمایت کند."
آقای خلیلزاد می افزاید که این تدابیر موجب می شود تا افغانستان دوباره به پناه گاه امن تروریستان تبدیل نشود و نگرانیهای مشروع امنیتی پاکستان در افغانستان رفع شود. سپس او پیشنهاد می کند که اگر پاکستان این تقاضاها را عملی کند، آمریکا می تواند در برابر آن به پاکستان پاداش بدهد. این پاداش می تواند شامل تعهدات دراز مدت کمک های تجاری و تقویت برنامه های توسعه اقتصادی و آموزش از طریق بانک جهانی و اداره توسعه بین المللی آمریکا باشد.
اگر پاکستان همکاری نکند
این مقام پیشین آمریکا در ادامه می نویسد که اگر پاکستان از همکاری سرباز می زند، ایالات متحده باید به دورویی این کشور نقطه پایان بگذارد. درین صورت او چهار اقدام را توصیه می کند:
1- نخست باید آمریکا اتکا به راه های تدارکاتی از طریق پاکستان به نیروهای خود در افغانستان را کاهش دهد و در عوض راه های تدارکاتی در شمال افغانستان از طریق کشورهای آسیایی میانه را بیشتر مورد استفاده قرار دهد.
2- ایالات متحده باید روند ایجاد، آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغان را ادامه دهد و حضور نظامی خود در افغانستان را کاهش دهد اما نیرو های هوایی و اطلاعاتی را که افغانها برای مدتها به آن نیاز خواهند داشت، درین کشور نگهدارد.
3- ایالات متحده باید توافقنامه استراتیژیک حضور محدود اما دراز مدت خود در افغانستان را بااین کشور نهایی کند. این توافقنامه آمریکا را قادر می سازد تا پس از خروج از افغانستان عملیات های ضد تروریستی را ادامه دهد و به خطرهای احتمالی از قبیل افتادن سلاح اتمی پاکستان به دست بنیادگرایان تندرو به موقع واکنش نشان دهد.
4- ایالات متحده آمریکا می تواند از شورای امنیت درخواست کند تا با صدور قطعنامه به صورت رسمی این موضوع تحت تحقیق قرار گیرد که چگونه اسامه بن لادن توانست در چنین شرایطی در پاکستان مخفی شود. و علا بر این حضور القاعده و دیگر سازمان های تروریستی در پاکستان نیز از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی شود.
زلمی خلیلزاد سفیر پیشین آمریکا در افغانستان، عراق و سازمان ملل متحد باور دارد که عملی ساختن استراتیژی پیشنهادی او مستلزم این است تا روابط نسبتا" پر تنش آمریکا و افغانستان بهبود یابد.
به باور آقای خلیلزاد تغییر مقام های ارشد آمریکایی در افغانستان، می تواند صفحه جدید در روابط دو کشور باز کند.
اخیرا بارک اوباما اعلام کرده که ژنرال پترائوس فرمانده نیروهای ائتلاف و ناتو و همچنین کارل ایکنبری سفیر آمریکا در افغانستان به زودی جای خود را به چهره های جدیدی خواهند داد.


  نوشته های دیگران ()
   1   2   3   4      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 127
بازدید دیروز:  68
مجموع بازدیدها:  75996
منوها
» درباره خودم «


دینی،سیاسی، خبری

» پیوندهای روزانه «

سلام [27]
[آرشیو(1)]


» فهرست موضوعی یادداشت ها «

شورای امنیت[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . حمله اسرائیل[2] . خاتمی . خلیلزاد: آمریکا باید به بازی دوگانه پاکستان پایان دهد . دادگاه اسراییلی یک سگ را به سنگسار محکوم کرد . دلجویی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی . رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو افکار عمومی اسرائیل را در مورد ایران . رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام . راهکارهای توجه و حضور قلب در نماز . رحلت . رحلت آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله . رژیم صهیونیستی . رفتار با افغان‌ها و فرهنگ ایرانی . روز مادر . روزنامه ایندیپندنت و تماس های آدام وریتی با موساد بر سر ایران . روزنامه واشنگتن پست: نفوذ سیا به کاخ ریاست جمهوری افغانستان . روسپیگری دانشجویان در انگلستان ارائه خدمات جنسی . ریچل کری . زندگى نامه آیت الله العظمى سید محمد حسین فضل الله . ژنرال دیوید پترویوس جانشین مک کریستال . سالروز . سخنان . سخنان آقای رفسنجانی . سفربه غزه . سفیر روسیه در ناتو:حمله به ایران، تهدید مستقیم ماست . سکوت ننگین رسانه ای . سیدحسن خمینی . سیما سمر، باردیگر نامزد جایزه صلح نوبل شد . سکوت . شرع . شعار علیه کروبی . شعر . مجمع تشخیص مصلت نظام . محاصره غزه . محمدرضاباهنر . محکوم . مدرسه اقتصاد لندن (LSE) . مرجع تقلید . مردم غزه . مسیحیت . مظلومیت رسانه‏ای فدائیان شهید روز قدس . ممنوعیت تاجیکستان ازحضور نوجوانان درمساجد . ممنوعیت ورود افغانها در پارک کوهستانی صفه در اصفهان . مهم ترین اخبار شهر مقدس قم . میلاد . مکاتبات . نائب رئیس سابق . نامه ای محمدعلی انصاری . نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) به مراجع تقلید . نامه‌ سرگشاده علی‌ مطهری به احمدی نژاد . نبیل رجب:معترضان بحرینی همین حالا هم پیروزند . نگاه مردم شناسانه به پشتونهای دو سوی دیورند . نهادی خیریه در بریتانیا جایزه سالانه‌اش را به یک زن افغان داد . نوه امام راحل(ره) . هسته ای . هشدار آیت‌الله مصباح یزدی از شکل گیری فراماسونری . هشدار احمدی نژاد . هفت وزیر پیشنهادی کرزی به مجلس . هند و افغانستان به امضای پیمان استراتژیک توافق کردند . واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه1929 شورای امنیت . واکنش پاکستان . واکنش‌ها . وحشیانه . یورش پلیس به دفاتر کلیسای کاتولیک در بلژیک . یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان . 'یک هزار میلیارد دلار' ارزش معادن افغانستان . کاریکاتور . کرزی و مرکل موافقتنامه استراتژیک امضا کردند . کشتی . کشتی "آزادی" . کشتی های امدادی . کلینتون . کمک های بشردوستانه . کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟ . شکستن . صدیقه ای طاهره . ضرب و شتم پناهجویان عراقی توسط ماموران بریتانیا . طالبان به دنبال فرصت در افغانستان و پاکستان؟ احمد رشید نویسنده . طرح ترور حامد کرزی خنثی شد . عادت . عازم غزه . عایشه، دختر افغان صاحب بینی موقت شد . عبدالمالک ریگی به دار مجازات آویخته شد . عذرخواهی پاپ از قربانیان آزار جنسی کشیش های کاتولیک . علت دفن آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) . غزنی . غزنی از نگاه دیگر؛ نمایشگاه عکس در غزنی . فاطمه زهرا . فاعتبروا یا اولی الابصار . فاعتبروا یا اولی الالباب . فرج . فردی که9 خارجی را در فرودگاه کابل کشت، 'با طالبان ارتباط نداشت' . فطرت . فقر در پاکستان فاجعه می‌آفریند . قانون اساسی . قطعنامه چهارم . گاردین:آمانو به اطلاعات تأیید نشده اعتماد می کند . گروه کشتار سربازان آمریکایی در افغانستان . گروه وین . گزارش تصویری . گسترش . متن . متن کامل . مثلث کرزی اوباما مک کریستال . مجلس افغانستان . Rachel Corrie . آزموده را آزمودن خطا است . آغاز ساخت صدها خانه یهودیان در کرانه باختری . آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی افغانستان . آیت الله جوادی: با دین سیاست بازی نکنیم . آیت‌الله جوادی‌آملی: آل‌‌سعود و آل‌خلیفه کافر‌اند . آیت‌الله مکارم، قرضاوی را به مناظره فراخواند . اجلاس سیکا . احمدی نژاد . احمدی نژاد: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داد . احیای فاشیسم (Fascism)، نژادپرستی(Racism)و آپارتاید(Apartheid) . اخلال . استقبال شیخ الازهر از فتوای رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای(دام عز . استقبال کرزی از پیام ملا عمر در باره ممنوعیت سوزاندن مدارس. کرز . اسناد توسعه شهری . اطلاعیه روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی . اظهارات دی میستورا و ادامه تظاهرات ها در افغانستان تری جونزکشی . اعتراض به رفتار مجلس افغانستان . اعتراض شدید هزاره ها به رای اخیر پارلمان افغانستان . اعلام آمادگی . اعلام همبستگی عزت ابراهیم با تظاهرکنندگان علیه نوری مالکی . افسر سابق سیا:احتمال شکار"جانور قندهار"با رخنه سایبری . 'افغانستان طرحی فدرال گونه نیاز دارد' . افغانستان فدرال؛ هیاهوی بسیار برای هیچ؟ . الفضل ما شهدت به الأعداء . ام ابیها . امام خمینی . امام زمان(عج) . انتشار فیلم هتک حرمت طالبان توسط آمریکایی ها ادرار بر جنازه های . انتظار . انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از ترویج مکتب ایرانی . انتقاد رسول جعفریان از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان . انتقادات . انفجار الخبر . ایران . برزیل . برگزیده سیاسی . به آتش کشیده شدن بیت آیت الله نوری همدانی . بیانیه . بیست و پنج نفر از زندانیان بگرام آزاد می شوند . پاسخ آیت‌الله‌سبحانی به شبهه یک فیزیکدان . پایتخت فرهنگی جهان اسلام2013 . پاکستان: مجبور به اطاعت از تحریم های آمریکا علیه ایران نیستیم . پدر معنوی طالبان: ژنرال حمید گل؛نصیرالله بابر؛ مولانا سمیع الحق . پشت‌صحنه 14خرداد . پول آمریکا در افغانستان 'به جیب طالبان می رود' . پیام آیت الله العظمی محقق کابلی(دامت برکاته) راجع به عملکرد شبکه . پیام شدید الحن آیت الله العظمی صافی به پادشاه عربستان . پیروی پاکستان از تحریم های آمریکا علیه ایران . تحریم ایران . تخریب دفتر آیت الله صانعی . تذکرات . ترکیه . تشرف آیت الله خامنه ای محضر مبارک امام زمان (عج) . تصاویر تلویزیونی . تصویب قطعنامه تازه علیه ایران . تظاهرات خونین در قندهار علیه جسارت کشیش آمریکایی . تلاش یک سرباز آمریکایی برای بمب گذاری در پایگاه نظامی . توان پرتاب 'صدها موشک' به اروپا . توصیه آیت الله جوادی . چند صد زندانی طالبان با حفر تونل از زندانی در قندهار گریختند . حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا . حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی . حمایت از طالبان .
» آرشیو مطالب «

اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
شهریور 89
مهر 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
شهریور 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

دینی،سیاسی، خبری


» صفحات اختصاصی «

توافق حامد کرزی و ناتو در مورد خروج نیروهای خارجی

» لوگوی دوستان «