سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دینی،سیاسی، خبری
زکات دانش نشر آن است . [امام علی علیه السلام]
>>عزیزالله کاظمی ( دوشنبه 89/6/29 :: ساعت 11:3 صبح)

متن پیام آیت الله العظمی محقق کابلی(دامت برکاته) راجع به عملکرد شبکه موسوم به اهل بیت(ع):
بسم الله الرحمن الرحیم
وَاعتَصِمُوا بِحبلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لاَ تَفرّقُوا
برادران و خواهران مسلمان:
جهان اسلام هم اکنون در وضعیتی به سر می برد که ضرورت اتحاد و انسجام امت اسلامی علی رغم تفاوت های ملی و نژادی و اختلافات فقهی و مذهبی شان بیش از هر زمان دیگر احساس می شود در این میان دشمنان مکار و دوستان نادان و ناآشنا با مبانی دین مبین اسلام همچون دو تیغه قیچی به دنبال قطع و بریدن حبل المتین، وحدت و اخوت دینی مسلمین هستند.

اخیراً یک شبکه تلویزیونی زیر نام مقدس «اهل بیت(ع)» آغاز به کار کرده است که گردانندگان ظاهری آن را تعدادی از طلاب افغانی ناآشنا با مبانی فقهی و کلامی اهل بیت به عهده دارند این مجموعه که بعضاً – متاسفانه- ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند درآغاز با شعار فعالیت فرهنگی و رسانه ای در راستای اهداف بلند و متعالی اسلام، نشر معارف اهل بیت و اتحاد و تقریب پیروان مذاهب گوناگون اسلامی، فعالیت خود را شروع کردند و تعدادی از آنان در شهر مقدس قم در حضور این جانب تعهد سپردند که در تولید و اجرای برنامه های شبکه یاد شده هیچ گونه شائبه تفرقه، اختلاف و جسارت به مقدسات و ارزش های مذهبی فرق و گروه های مسلمین را دنبال نکنند. از این رو این جانب مصرف بخشی از وجوهات شرعیه را برای شبکه یاد شده اجازه دادم اما متاسفانه هنوز چند ماهی از فعالیت این شبکه نگذشته است که گردانندگان آن بدون توجه به پیامد های ویرانگر و مخرب برنامه های این شبکه، از احساسات پاک و زلال مذهبی شیعیان سوء استفاده می کنند. این در حالی است که به جای طرح معارف بلند اهل بیت، به مباحث جدلی، تفرقه انگیز، با ادبیات ناپسند و ناشایسته به ارزش ها و مقدسات مذهبی برادران مسلمان اهل تسنن جسارت می کنند.
بناءاً از برادران و خواهران دینی خصوصاً از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جداً تقاضا می شود که از هرگونه کمک های مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند و از نظر این جانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکه ها و برنامه هایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت می کنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عداوان است.
در پایان از خداوند متعال می خواهیم که همه ما را در پرتو آموزه های نورانی اسلام و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از شر شیاطین و مکر دشمنان و هواهای نفسانی در امان نگهدارد.
والسلام علیکم و رحمت الله.قربانعلی محقق کابلی. شوال مکرم سال 1431منبع:http://www.mohaqeq.org/fa/news/28.html


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( یکشنبه 89/6/28 :: ساعت 12:17 عصر)

علی مطهری(فرزند شهید مرتضی مطهری و نماینده مجلس شورای اسلامی ایران) با ارسال نامه ای سرگشاده از اظهارات محموداحمدی نژاد رییس جمهور ایران، در مورد مکتب ایرانی انتقاد کرد.
متن این نامه بدین شرح است:
جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور محترم
با اهداء سلام، سخنان جناب عالی در مصاحبه زنده با شبکه خبر سیما در روز جمعه 26/6/89 در واقع تبیین دوباره تز مکتب ایران به جای مکتب اسلام بود و حاکی از آن است که اجرای این تز یک برنامه طراحی شده از سوی آقای مشائی و جناب‌عالی برای جمهوری اسلامی است.برخی برنامه‌های روزهای اخیر مانند چفیه انداختن به گردن کوروش نمادین ، نیز این ظن قوی را تقویت می‌کند .
بدیهی است که سخن گفتن از ایران باستان و شخصیت‌های آن دوره مانند کوروش در ذات خود اشکالی ندارد، اما در جایی و فرصتی مانند مجمع عمومی سازمان ملل، سخن راندن از تمدن ایران باستان به جای تمدن اسلامی و تبیین منشور حقوق بشر کوروش به جای حقوق بشر مورد نظر اسلام، آنهم توسط مقام اول اجرایی نظام جمهوری اسلامی که منادی احیای تمدن بزرگ اسلامی است، گذشته از کج سلیقگی، حاکی از یک تز و پروژه در زمینه سیاست خارجی و داخلی است که البته آثار منفی زیادی از نظرصدور انقلاب اسلامی و نیز سرخوردگی اقشار متدین و حامی اصلی انقلاب که فرزندان خود را جز برای اسلام و تحقق آرمان‌های اسلامی فدا نکردند خواهد داشت.
ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( یکشنبه 89/6/28 :: ساعت 12:14 عصر)

بخوانید و کمی تأمّل کنید!!!
پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان که به بریتانیا سفر کرده از کسانی که مورد آزار جنسی کشیش های کاتولیک قرار گرفته اند عذرخواهی کرد.
پاپ بندیکت در جریان مراسم دعای جمعی در کلیسای وست مینستر، تاسف عمیق خود را از "جنایات ناگفتنی" کشیش های کاتولیک ابراز کرد و گفت این گناهان موجب شرمساری و سرافکندگی تمام کلیسا شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که "قدرت مرحمت حضرت عیسی و فداکاری های او برای مصالحه" التیام بخش دردهای قربانیان آزار جنسی بوده و صلح و آرامش را به زندگی آنان بازگرداند.
پاپ همچنین از کسانی که خواسته اند به نحو درست با این مسئله برخورد کنند تشکر کرد و از همه خواست با قربانیان آزار جنسی همدردی کرده و باکشیش هایشان همبستگی داشته باشند.
(چه قضاوت عادلانه و اظهارات معجزه گونه!!!)ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( پنج شنبه 89/6/18 :: ساعت 3:9 عصر)

سایت بی بی سی  در ادامه گزارش قبلی نوشت: افغانستان فدرال؛ هیاهوی بسیار برای هیچ؟

یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی بریتانیا خواستار تغییر بنیادی دراستراتژی غرب در قبال افغانستان شده است. انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک (آی آی اس اس)، با حمایت از خروج بیشتر نیروهای غربی از افغانستان و جابجایی نظامیانی که در افغانستان باقی می مانند به مناطق دیگر در داخل این کشور، خواهان باز اندیشی کامل در استراتژی جنگ در افغانستان شده است.

انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک پیشنهاد می کند که یک حکومت نامنظم فدرالی برای افغانستان بهتر است. این سازمان می گوید که طرح مورد نظرش نمی تواند به عنوان پایان نقش بین المللی در افغانستان باشد اما هرگاه این برنامه عملی شود، بسیاری از سربازان ناتو می توانند از افغانستان بیرون آورده شوند و آنانی که در آنجا باقی می مانند می توانند، به جای جنوب در شمال تمرکز کنند.

به عبارتی- این طرح افغانستان را با خطی فرضی به دو بخش شمال و جنوب تقسیم می کند.

بدین ترتیب این طرح برای طالبان این زمینه را میسر می کند تا مناطق خودشان را اداره کنند و عملیات نظامی در افغانستان در مناطق آنها (یعنی جنوب) در صورتی انجام شود که القاعده به این مناطق برگردد.

پیشنهادی نه چندان تازه

پیشنهادات انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک در اصل پیشنهاد تازه ای نیست.

کمی پیشتر رابرت دی بلک ویل - سفیر سابق آمریکا در هند و از نخبگان سیاسی این کشور نیز در مقاله ای در نشریه تایمز مالی پیشنهاد مشابه ای را ارایه کرده بود.

او نوشته بود که چون آمریکا نمی تواند در جنگ جاری در افغانستان برنده شود، پس باید تجزیه بالفعل این کشور را بررسی کند.جنوب پشتون نشین را به طالبان بگذارد و از شمال که در آن ازبک ها، تاجیک ها و هزاره ها زندگی می کنند حمایت کند.ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( چهارشنبه 89/6/17 :: ساعت 7:19 عصر)

بر اساس گزارشی سایت بی بی سی:یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی بریتانیا خواستار تغییر بنیادی دراستراتژی غرب در قبال افغانستان شده است.
انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک (آی آی اس اس)، با حمایت از خروج بیشتر نیروهای غربی از افغانستان و جابجایی نیروهایی که در افغانستان باقی می مانند به مناطق دیگر در داخل این کشور، خواستار باز اندیشی کامل در استراتژی جنگ در افغانستان شده است.
انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک خواستار آن شده است که شیوه کنونی مبارزه و حضور ناتو در افغانستان که بر روند ملت سازی تاکید می کند باید با یک استراتژی درست تعریف شده و مطابق به واقع تبدیل شود که هدف آن محدویت فعالیت های شورشیان و جلوگیری از توسعه آنها باشد.
ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
   1   2      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 61
بازدید دیروز:  68
مجموع بازدیدها:  75930
منوها
» درباره خودم «


دینی،سیاسی، خبری

» پیوندهای روزانه «

سلام [27]
[آرشیو(1)]


» فهرست موضوعی یادداشت ها «

شورای امنیت[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . حمله اسرائیل[2] . خاتمی . خلیلزاد: آمریکا باید به بازی دوگانه پاکستان پایان دهد . دادگاه اسراییلی یک سگ را به سنگسار محکوم کرد . دلجویی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی . رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو افکار عمومی اسرائیل را در مورد ایران . رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام . راهکارهای توجه و حضور قلب در نماز . رحلت . رحلت آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله . رژیم صهیونیستی . رفتار با افغان‌ها و فرهنگ ایرانی . روز مادر . روزنامه ایندیپندنت و تماس های آدام وریتی با موساد بر سر ایران . روزنامه واشنگتن پست: نفوذ سیا به کاخ ریاست جمهوری افغانستان . روسپیگری دانشجویان در انگلستان ارائه خدمات جنسی . ریچل کری . زندگى نامه آیت الله العظمى سید محمد حسین فضل الله . ژنرال دیوید پترویوس جانشین مک کریستال . سالروز . سخنان . سخنان آقای رفسنجانی . سفربه غزه . سفیر روسیه در ناتو:حمله به ایران، تهدید مستقیم ماست . سکوت ننگین رسانه ای . سیدحسن خمینی . سیما سمر، باردیگر نامزد جایزه صلح نوبل شد . سکوت . شرع . شعار علیه کروبی . شعر . مجمع تشخیص مصلت نظام . محاصره غزه . محمدرضاباهنر . محکوم . مدرسه اقتصاد لندن (LSE) . مرجع تقلید . مردم غزه . مسیحیت . مظلومیت رسانه‏ای فدائیان شهید روز قدس . ممنوعیت تاجیکستان ازحضور نوجوانان درمساجد . ممنوعیت ورود افغانها در پارک کوهستانی صفه در اصفهان . مهم ترین اخبار شهر مقدس قم . میلاد . مکاتبات . نائب رئیس سابق . نامه ای محمدعلی انصاری . نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) به مراجع تقلید . نامه‌ سرگشاده علی‌ مطهری به احمدی نژاد . نبیل رجب:معترضان بحرینی همین حالا هم پیروزند . نگاه مردم شناسانه به پشتونهای دو سوی دیورند . نهادی خیریه در بریتانیا جایزه سالانه‌اش را به یک زن افغان داد . نوه امام راحل(ره) . هسته ای . هشدار آیت‌الله مصباح یزدی از شکل گیری فراماسونری . هشدار احمدی نژاد . هفت وزیر پیشنهادی کرزی به مجلس . هند و افغانستان به امضای پیمان استراتژیک توافق کردند . واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه1929 شورای امنیت . واکنش پاکستان . واکنش‌ها . وحشیانه . یورش پلیس به دفاتر کلیسای کاتولیک در بلژیک . یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان . 'یک هزار میلیارد دلار' ارزش معادن افغانستان . کاریکاتور . کرزی و مرکل موافقتنامه استراتژیک امضا کردند . کشتی . کشتی "آزادی" . کشتی های امدادی . کلینتون . کمک های بشردوستانه . کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟ . شکستن . صدیقه ای طاهره . ضرب و شتم پناهجویان عراقی توسط ماموران بریتانیا . طالبان به دنبال فرصت در افغانستان و پاکستان؟ احمد رشید نویسنده . طرح ترور حامد کرزی خنثی شد . عادت . عازم غزه . عایشه، دختر افغان صاحب بینی موقت شد . عبدالمالک ریگی به دار مجازات آویخته شد . عذرخواهی پاپ از قربانیان آزار جنسی کشیش های کاتولیک . علت دفن آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) . غزنی . غزنی از نگاه دیگر؛ نمایشگاه عکس در غزنی . فاطمه زهرا . فاعتبروا یا اولی الابصار . فاعتبروا یا اولی الالباب . فرج . فردی که9 خارجی را در فرودگاه کابل کشت، 'با طالبان ارتباط نداشت' . فطرت . فقر در پاکستان فاجعه می‌آفریند . قانون اساسی . قطعنامه چهارم . گاردین:آمانو به اطلاعات تأیید نشده اعتماد می کند . گروه کشتار سربازان آمریکایی در افغانستان . گروه وین . گزارش تصویری . گسترش . متن . متن کامل . مثلث کرزی اوباما مک کریستال . مجلس افغانستان . Rachel Corrie . آزموده را آزمودن خطا است . آغاز ساخت صدها خانه یهودیان در کرانه باختری . آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی افغانستان . آیت الله جوادی: با دین سیاست بازی نکنیم . آیت‌الله جوادی‌آملی: آل‌‌سعود و آل‌خلیفه کافر‌اند . آیت‌الله مکارم، قرضاوی را به مناظره فراخواند . اجلاس سیکا . احمدی نژاد . احمدی نژاد: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داد . احیای فاشیسم (Fascism)، نژادپرستی(Racism)و آپارتاید(Apartheid) . اخلال . استقبال شیخ الازهر از فتوای رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای(دام عز . استقبال کرزی از پیام ملا عمر در باره ممنوعیت سوزاندن مدارس. کرز . اسناد توسعه شهری . اطلاعیه روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی . اظهارات دی میستورا و ادامه تظاهرات ها در افغانستان تری جونزکشی . اعتراض به رفتار مجلس افغانستان . اعتراض شدید هزاره ها به رای اخیر پارلمان افغانستان . اعلام آمادگی . اعلام همبستگی عزت ابراهیم با تظاهرکنندگان علیه نوری مالکی . افسر سابق سیا:احتمال شکار"جانور قندهار"با رخنه سایبری . 'افغانستان طرحی فدرال گونه نیاز دارد' . افغانستان فدرال؛ هیاهوی بسیار برای هیچ؟ . الفضل ما شهدت به الأعداء . ام ابیها . امام خمینی . امام زمان(عج) . انتشار فیلم هتک حرمت طالبان توسط آمریکایی ها ادرار بر جنازه های . انتظار . انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از ترویج مکتب ایرانی . انتقاد رسول جعفریان از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان . انتقادات . انفجار الخبر . ایران . برزیل . برگزیده سیاسی . به آتش کشیده شدن بیت آیت الله نوری همدانی . بیانیه . بیست و پنج نفر از زندانیان بگرام آزاد می شوند . پاسخ آیت‌الله‌سبحانی به شبهه یک فیزیکدان . پایتخت فرهنگی جهان اسلام2013 . پاکستان: مجبور به اطاعت از تحریم های آمریکا علیه ایران نیستیم . پدر معنوی طالبان: ژنرال حمید گل؛نصیرالله بابر؛ مولانا سمیع الحق . پشت‌صحنه 14خرداد . پول آمریکا در افغانستان 'به جیب طالبان می رود' . پیام آیت الله العظمی محقق کابلی(دامت برکاته) راجع به عملکرد شبکه . پیام شدید الحن آیت الله العظمی صافی به پادشاه عربستان . پیروی پاکستان از تحریم های آمریکا علیه ایران . تحریم ایران . تخریب دفتر آیت الله صانعی . تذکرات . ترکیه . تشرف آیت الله خامنه ای محضر مبارک امام زمان (عج) . تصاویر تلویزیونی . تصویب قطعنامه تازه علیه ایران . تظاهرات خونین در قندهار علیه جسارت کشیش آمریکایی . تلاش یک سرباز آمریکایی برای بمب گذاری در پایگاه نظامی . توان پرتاب 'صدها موشک' به اروپا . توصیه آیت الله جوادی . چند صد زندانی طالبان با حفر تونل از زندانی در قندهار گریختند . حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا . حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی . حمایت از طالبان .
» آرشیو مطالب «

اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
شهریور 89
مهر 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
شهریور 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

دینی،سیاسی، خبری


» صفحات اختصاصی «

توافق حامد کرزی و ناتو در مورد خروج نیروهای خارجی

» لوگوی دوستان «