سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دینی،سیاسی، خبری
دانش، زندگانی اسلام و ستون ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
>>عزیزالله کاظمی ( یکشنبه 89/12/29 :: ساعت 12:13 صبح)

جنگنده های فرانسه به نیروهای حکومتی لیبی در شهر بنغازی حمله کرده اند. آمریکا و بریتانیا نیز عملیات علیه نیروهای سرهنگ قذافی را آغاز کرده اند. یک مقام نظامی فرانسه تایید کرده که جنگنده های این کشور چند تانک و خودروی زرهی نیروهای دولتی را در نزدیکی شهر بنغازی هدف قرار داده و نابود کرده اند.
مطابق گزارش بی بی سی، نیروی دریایی ایالات متحده همچنین اهدافی را در لیبی با موشک کروز توماهاک هدف قرار داده است.
شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داده است که آمریکا در مرحله اول بر از کار انداختن سیستم دفاع هوایی لیبی به ویژه در حوالی طرابلس و شهر مصراته تمرکز خواهد کرد.
یک سخنگوی ارتش لیبی در تلویزیون دولتی این کشور گفت است که مخازن سوخت در حوالی شهر مصراته بمباران شده است.گفته می شود که ناو یو اس اس ماونت ویتنی، حملات نیروهای آمریکا به لیبی را هدایت می کند.
دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز گفته است که عملیات نیروهای کشورش در لیبی آغاز شده است. او جزئیاتی این در خصوص اعلام نکرد.
گزارش ها حاکیست که هزاران نفر از ساکنان بنغازی در حال فرار از این شهر هستند.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در پاریس پس از مذاکره با دبیرکل سازمان ملل متحد، رهبران فرانسه، بریتانیا و نیز نمایندگان اتحادیه عرب و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پایان تمام حملات به غیرنظامیان لیبیایی و توقف پیشروی نیروهای دولتی به سوی شهر بنغازی، مرکز اصلی مخالفان را خواهان شد. وی همچنین بر خروج نیروهای حکومت از شهرهای مصراته، اجدابیا و مصراته، تامین آب، برق و گاز تمام نواحی لیبی و موافقت با ارسال کمک
های بشردوستانه به مردم لیبی تاکید کرد. خانم کلینتون گفت که آمریکا از قابلیت های نظامی "نادر" خود برای اجرای قطعنامه ???? استفاده خواهد کرد.
یک مقام نظامی آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفته است که سه زیردریایی این کشور که به موشک کروز توماهاک مسلح اند از دریای مدیترانه در عملیات علیه لیبی شرکت خواهند کرد.
دولت روسیه با صدور بیانیه ای از آغاز عملیات نظامی در لیبی ابراز تاسف کرده است. روسیه مانند چین و آلمان به دومین قطعنامه شورای امنیت علیه لیبی رای ممتنع داده بود.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که در برزیل بسر می برد گفته است: "باید از مردم لیبی محافظت شود. اگر خشونت ها علیه غیرنظامیان فورا پایان نیابد، ائتلاف ما آماده است که بدون معطلی اقدام کند."
رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا پیش از این گفته بود که پیش از اعمال منطقه پرواز ممنوع، نیروهای ائتلاف ابتدا باید سیستم دفاع هوایی لیبی را نابود کنند.
کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داده است که در صورت بروز جنگ در لیبی، تمام طرفین باید بر اساس قوانین بین المللی با اتخاذ تدابیر احتیاطی، تا آنجایی که امکان دارد از صدمه زدن به غیرنظامیان اجتناب کنند.
مارک روته، نخست وزیر هلند پیش بینی کرده است که جنگنده های کانادا، بریتانیا و فرانسه طی چند ساعت آینده اولین دور حملات را آغاز کنند.
استفن هارپر، نخست وزیر کانادا نیز گفت که علیه لیبی در دریای مدیترانه محاصره دریایی اعمال خواهد شد.
ایتالیا موافقت کرده است که از شش پایگاه نظامی ناتو در این کشور برای عملیات علیه لیبی استفاده شود.
در پایان نشست روز شنبه در پاریس، سازمان ملل متحد، آمریکا و کشورهای اروپایی و عرب با صدور بیانیه ای گفته اند که قصد اشغال خاک لیبی را ندارد و بر استقلال و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده اند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش می دهد که پنج جت جنگنده نیروی هوایی فرانسه در اولین مرحله از عملیات شرکت داشته اند.
خبرگزای آسوشیتدپرس هم به نقل از منابع خود گزارش می دهد که آمریکا قصد ندارد هواپیماهایی به آسمان لیبی بفرستد و از دریای مدیترانه در عملیات بین المللی شرکت خواهد کرد.
هشدار سارکوزی
نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه پیش از این گفته بود هواپیماهای جنگی کشورش در حال دفاع از شهروندان بنغازی در برابر حملات نیروهای رهبر لیبی هستند. او تاکید کرد که نیروی هوایی فرانسه مانع حملات به بنغازی شده است.
یک منبع نظامی هم گفت نیروی هوایی فرانسه در سراسر لیبی نیز عملیات تجسس و شناسایی را آغاز کرده است. خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که جنگنده های رافائل این کشور به هیچ مشکلی برنخورده اند و احتمالا ماموریت آنها تا چند ساعت ادامه خواهد داشت.
دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز گفته است معمر قذافی، قول خود در باره آتش بس را نقض کرده است. او افزود زمان آن رسیده که جامعه جهانی دست به اقدام عاجل بزند.
معمر قذافی، رهبر لیبی به غرب هشدار داده که این کشورها از دخالت نظامی در لیبی پشیمان خواهند شد. او قطعنامه سازمان ملل در باره برقراری منطقه ممنوعه پروازی را رد کرده است.
حمله به بنغازی
پیش از این نیروهای وفادار به معمر قذافی، رهبر لیبی وارد حومه شهر بنغازی، مقر اصلی مخالفان شده بودند. خبرنگار بی بی سی که شاهد ورود این نیروها به شهر بوده می گوید بنغازی تحت حملات شدیدی قرار گرفته است. دولت لیبی، حمله به بنغازی را تکذیب کرده و می گوید به آتش بس پایبند است.
با تصمیم سازمان ملل متحد، هم اکنون منطقه ممنوعه پروازی در لیبی برقرار است. گزارش شده که ساکنان شهر بنغازی در حال فرار از این شهر هستند و صدای انفجار در سراسر شهر به گوش می رسد. یک فرمانده نیروهای مخالف می گوید راه های منتهی به شرق، به دلیل حضور تعداد زیادی خودرو، مسدود شده اند.
او گفته است این شهر توسط نیروهای سرهنگ قذافی بمباران شده و از جامعه جهانی خواسته تا برای پرهیز از بروز یک فاجعه، وارد عمل شوند. مصطفی عبدالجلیل، به شبکه تلویزیونی الجزیره گفته است نیروهای دولتی، دهها راکت به سوی شهر پرتاب کرده اند.
خبرنگاران حاضر در بنغازی می گویند تانک ها در خیابان های شهر حضور دارند و درگیری هایی در برابر دانشگاه شهر در جنوب غربی بنغازی در جریان است.
صبح شنبه یک فروند هواپیمای جنگی بر فراز بنغازی پس از هدف قرار گرفتن، آتش گرفت و سقوط کرد. مخالفان مسلح گفته اند که این هواپیما در اختیار آنها بود و توسط نیروهای دولتی هدف قرار گرفت. نیروهای سرهنگ قذافی روز گذشته به طور یکجانبه اعلام آتش بس کردند اما گزارش ها حاکی است که عملیات تهاجمی این نیروها علیه مواضع مخالفان مسلح ادامه یافته است.
آمریکا و متحدانش می گویند که آتش بس در لیبی شامل خروج نیروهای حکومتی از شهرهای مصراته، اجدابیه و زاویه نیز می شود.
رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای رهبر لیبی باید حملات به مناطق در دست مخالفان را متوقف کنند یا با پاسخ نظامی رو به رو شوند. آقای اوباما در عین حال، حضور نیروهای آمریکایی در خاک لیبی را رد کرده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه قطعنامه پیشنهادی لبنان، فرانسه و بریتانیا برای ایجاد منطقه ممنوعه پروازی بر فراز لیبی برای حمایت از مردم این کشور در برابر حملات هوایی نیروهای هوادار معمر قذافی را تصویب کرد.
این قطعنامه به همه کشورهای عضو اجازه داده است برای برقراری آتش بس و حمایت از غیرنظامیان "تمام تدابیر لازم" از جمله گزینه نظامی را به کار گیرند.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می گوید در حال آماده کردن مقدمات برای استقبال از بیش از دویست هزار شهروند لیبیایی است که به علت درگیری ها، در حال ترک خاک این کشور هستند.
الیزابت تان، سخنگوی این نهاد سازمان ملل می گوید گروهی از این افراد به مرز مصر رسیده اند. او می گوید مردم لیبی به شدت تحت تاثیر این درگیری ها قرار گرفته و وحشت زده هستند. این افراد گفته اند که خانه هایشان بر اثر درگیری ها، کاملا تخریب شده است. خانم تان گفته است که این نهاد قادر نیست در داخل خاک لیبی فعالیت کند اما با هلال احمر لیبی در تماس است و کمک های پزشکی و غذایی به این کشور فرستاده است.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( پنج شنبه 89/12/26 :: ساعت 12:34 صبح)

گزارش تکان دهنده ای سایت بی بی سی از وضعیت زندان های دیکتاتور مصر و جنایات پلیس مخفی حسنی مبارک: 

با ادامه انقلاب در مصر، اکنون رازها و افسانه های وحشتناک پلیس مخفی فاش می شود.مرکز فرماندهی سرویس امنیتی دولت مصر، دژی سیمانی و تسخیر ناپذیر، با دیوارهای ضخیم و ساختمان اصلی وحشت انگیز است.مردم حتی از عبور از کنار این ساختمان هم وحشت داشتند، اما با ادامه انقلاب در مصر، اکنون رازها و افسانه های وحشتناک این ساختمان فاش می شود. ارتش پس از دست گرفتن کنترل این ساختمان، تانک و زره پوش اطراف آن مستقرکرد.به نظر مردم، هزاران صفحه مدرک موجود در این ساختمان می تواند پشت پرده فعالیت های سرویس امنیتی دولت را نمایان کند.پس از اخراج رئیس جمهور و یک نخست وزیر، توجه معترضانی که هفته های اخیر را در خیابان ها گذراندند به پلیس مخفی مخوف جلب شد.ساختمان های پلیس مخفی در سراسر کشور مورد حمله قرار گرفتند و مقر فرماندهی آن در شهرک نصر قاهره نیز از این حملات مستثنی نبود.با توجه به این وضع، وزیر کشور مصر دستور انحلال سازمان امنیت داخلی این کشور را صادر کرد.

مخوف

صدها نفر در بیرون ساختمان گردآمده اند. بسیاری از آن ها زندانیان سابق هستند که قبل از تحمل دوره طولانی مدت زندان، به اتهامات واهی در اینجا نگه داشته شده و مورد شکنجه قرار گرفته بودند. آنها با هجوم به ساختمان، درها را شکستند و ارتش هم نرمی به خرج داد و به داخل محوطه و ساختمان راهشان داد.حسام همالاوی که جزء اولین کسانی بود که به ساختمان وارد شد گفت:"بسیار وحشتناک بود."او و دیگران از این هجوم خارق العاده به یکی از مخوف ترین ساختمان های مصر فیلمبرداری کردند. او گفت: "در داخل ساختمان مقدار زیادی مدرک و سلول های زیر زمینی پیدا کردیم. آنجا مثل هزار تویی بود که تا هشت طبقه زیر زمین می رفت."با پخش شدن شایعه ای در مورد تلاش پلیس برای سوزاندن و از بین بردن مدارک، توجه تظاهرکنندگان به ساختمان های امنیتی در شهر اسکندریه جلب شد.تنها چیزی که در ساختمان مرکزی در قاهره پیدا شد مدارک از بین رفته و کاغذهای خرد شده ای بود که تلاش برای نابودی شواهد وجود فساد مالی و نقض حقوق بشر را نشان می داد. حسام همالاوی گفت: "در سی سال گذشته، مهمترین حامی وسلاح مبارک علیه معترضان، همین پلیس امنیت دولتی بوده است."او ادامه داد: "هدف ما از حمله به این اماکن این بود که به همه نشان دهیم اکنون کنترل در دست ماست و افراد رژیم دیگر کاره ای نیستند." صحنه بیرون آوردن یک وسیله مخصوص شکنجه با شوک الکتریکی از ساختمان و توضیح یکی از تظاهر کنندگان از تجربیات شخصی خودش در مورد نحوه کاربرد آن بسیار تکان دهنده بود.

شکنجه با شوک الکتریکی

پیدا کردن افرادی که توسط عوامل مبارک شکنجه شده اند سخت نیست. حالا عوامل و قربانیان شکنجه می توانند در مورد تجربیاتشان صحبت کنند.سه عضو پلیس مخفی حاضر شدند به شرط مخفی ماندن هویتشان با بی بی سی صحبت کنند.یکی از آن ها گفت: "من در یکی از پاسگاه های پلیس در جنوب مصر شاهد شکنجه بودم."و ادامه داد: "از طبقه بالا صدای فریاد می شنیدم. وقتی بالا رفتم که ببینم چه خبر است دختر برهنه ای را دیدم که مقابل یک بازجو ایستاده بود و بازجو برای اعتراف گیری به قسمت های حساس بدنش برق وصل می کرد. دختر می گفت که در مقابل توقف شکنجه حاضر است هر اعترافی بکند." آن ها گفتند که در مدت انتخابات دستور داشتند تا مردم را تهدید کنند که به اپوزیسیون رای ندهند. یکی از پلیس ها گفت: "روش های مختلفی برای شکنجه وجود دارد مثل کتک زدن، شلاق زدن، آویزان کردن برای مدت طولانی، بستن دستها و پاها، استفاده از باتون الکتریکی، سوزاندن بدن با سیگار و گشنگی و بی خوابی دادن."دکتر مونا حامد، روانپزشک، در مطب کوچکش در مرکز قاهره این مطلب را تائید کرد و گفت داستان های وحشتناک زیادی شنیده است.مرکز الندیم، سازمانی است که به قربانیان خشونت و شکنجه خدمات درمانی و بازپروری ارائه می دهد.دکتر حامد گفت: "در سی سال گذشته شکنجه در مصر به عنوان روشی گسترده و معمول بکار گرفته شده است."او مرا به یکی از بیمارانش معرفی کرد که امام یکی از مساجد بود و در ده سال گذشته دوبار بازداشت شده و به مدت یک ماه بدون وقفه شکنجه شده بود.او تعریف کرد که چگونه لختش کردند، دست ها و پاهایش را به صندلی بستند، کتکش زدند و با شوک الکتریکی-مخصوصا در نواحی تناسلی- شکنجه اش دادند.او را متهم کرده بودند که تروریست است. اما بعد از یک ماه آزادش کردند. دو سال بعد دوباره دستگیر شد و همان کارها را تکرار کردند.او گفت:" این انتقام خداست. آن ها فکر می کردند که خدا هستند و هیچکس زورش به آنها نمی رسد. حالا ما می توانیم بدون ترس زندگی کنیم."سرویس های امنیتی دولتی، یادآور شدیدترین موارد نقض حقوق بشر رژیم گذشته اند و به همین دلیل مردم خواهان برچیده شدن آن بودند.دولت موقت باید مرز امتیازاتی را که می خواهد به معترضان بدهد و خطوط ممنوعه مورد نظرش را مشخص کند.آشتی با گذشته و عبور از آن، تنها یکی از مسائل پیش روی مصر انقلاب زده است.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( چهارشنبه 89/12/25 :: ساعت 6:16 عصر)

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دام عزّه)، امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با محکوم کردن لشگر کشی امارات و عربستان برای قتل عام مردم بحرین ابراز داشتند: عجیب است کشوری به ظاهر اسلامی برای قتل عام مردم یک کشور دیگر نیرو بفرستد. همه می دانند اعتراض بحرینی ها سالم و مسالمت آمیز است و آنها مسلح نیستند آیا این مساله وحشتناک نیست؟
معظم له در ادامه دموکراسی غرب را مورد انتقاد شدید قرار داده و فرمودند: غربی ها سالیان دراز برای دموکراسی یقه چاک می کردند و مخالفان خود را با این شیوه بر می داشتند حال که مردم در این منطقه بر ضد دیکتاتورها قیام کرده اند 180 درجه راه خود را عوض کرده و به حامی دیکتاتوری بدل شده و بدانند نمره آنها در دموکراسی صفر و زیر صفر است.
ایشان افزودند: آیا این بود شعارهای شما در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی؟ بعد از این آیا کسی سخنان شما را باور می کند، مقصود از حقوق بشر، خودتان هستید و منافع خودتان.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به حاکمان عربستان و امارات فرمودند: خودتان از آسیب پذیرترین کشورها هستید، عربستان تا به حال حتی یک انتخابات هم نداشته است با این وضع به یک کشور دیگر لشگر کشی کرده اید که مردم را قتل عام کنید. شما خیال نکنید این کارتان برای شما ارزان تمام می شود و باید هزینه های بسیاری بدهید. مردم منطقه رفتار شما را تحمل نخواهند کرد. این مساله برای شما گران تمام خواهد شد خودتان را از این مهلکه کنار بکشید.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران، کشور ترکیه و سایر کشورها اقداماتی انجام شده و می شود و کشورها اجازه نمی دهند چنین کاری انجام بشود.
ایشان در ادامه فرمودند: جالب است وقتی به اماراتی ها و عربستانی ها می گویند چرا این کار را کرده اید آنها می گویند که ما با هم پیمان دفاعی داریم، آیا معنای پیمان دفاعی این است که ملت خود را قتل عام کنید.
معظم له با بیان اینکه منطق در دنیای امروز از بین رفته است ابراز داشت: عجیب است قتل عام کردن ملتی که خواسته مشروع دارند تحت پیمان دفاعی قرار می گیرد و نیروهای خارجی برای سرکوب مردم وارد می شوند آیا حتی یک کودک چنین منطقی را می پذیرد.
ایشان تصریح کردند: امیدواریم در سایه بیداری ملت های منطقه شر اشرار به خودشان برگردد و دستشان از منطقه کوتاه و قطع شود.
  حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله و سونامی وحشتناک کشور ژاپن تصریح کردند: ما از این فاجعه بسیار ناراحت هستیم و من بارها برای آنها دعا کرده ام ودعا می کنیم که خداوند نجاتشان دهد.
ایشان ادامه دادند: البته در این حوادث درس عبرتی هم وجود دارد و آن اینکه قوی ترین کشور صنعتی جهان هم در مقابل حوادث چقدر ضعیف و ناتوان است، این پیامی برای همه انسان ها است که مغرور نشوند و همه در مسیر حق حرکت کنند.                                                                                   

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای بیانات خود با اشاره آغاز سال جدید و عید نوروز توصیه هایی به ملت ایران ارائه کرده و اظهار داشتند: عید نوروز عید اسلامی نیست بلکه عید عرفی و ملی مبارکی است و ما می توانیم طوری رفتار کنیم که این عید مورد خشنودی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد و همچنین می توانیم به گونه ای رفتار کنیم که این عید مورد خشم و غضب امام عصر باشد.
ایشان با بیان اینکه دنبال خرافات رفتن یکی از بلاها است یاد آور شدند: بحمدلله با اطلاعاتی که ما داریم مسائل خرافی در حال کمرنگ شدن است به ویژه در موضوع چهارشنبه سوری، مردم و جوانان در حال بیدار شدن هستند.
ایشان افزودند: اگر عید جنبه خرافی پیدا کند مورد تایید اسلام نیست اما اگر جنبه های انسانی مثل خانه تکانی، نظافت، صله رحم، شادمانی معقول، کمک به نیازمندان و آشتی در آن تقویت شود اینها بسیار خوب است.
معظم له تاکید کردند: اسلام طرفدار اینهاست.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه در عید نوروز مردم باید به جنبه های مثبت توجه کنند ابراز داشت: مردم مسلمان ما مراقب باشند عید نوروز به مسابقه تجملات و تشریفات تبدیل نشود چرا که اگر زندگی گرفتار تجملات شد سنگین و غیر قابل تحمل می شود.
ایشان با بیان اینکه زندگی باید ساده باشد تصریح کرد: امیدواریم مردم مسلمان ، مودب و خوب ایران به این نکات که مورد عنایت اسلام و امام زمان (عج) است بیش از پیش توجه کنند.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( چهارشنبه 89/12/25 :: ساعت 5:56 عصر)

شبکه المنار دقایقی قبل اعلام کرد رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با ابراز ناخرسندی از تحولات اخیر در بحرین اظهار داشت : نباید کربلای دیگری اتفاق بیافتد که در این صورت عواقب حادثه کربلا نیز دوباره بروز خواهد یافت.
به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از شبکه المنار دقایقی قبل اعلام کرد رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با ابراز ناخرسندی از تحولات اخیر در بحرین اظهار داشت : نباید کربلای دیگری اتفاق بیافتد که در این صورت عواقب حادثه کربلا نیز دوباره بروز خواهد یافت.
این اظهارات نخست وزیر ترکیه انعکاس وسیعی در رسانه های منطقه داشته است . روز گذشته نیروهای زرهی عربستان همراه با امارات متحده عربی در حمایت از دولت دیکتاتور بحرین و سرکوبی مردم این کشور وارد این کشور حوزه خلیج  فارس شدند.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( دوشنبه 89/12/23 :: ساعت 7:31 عصر)

بعد از چندین هفته تظاهرات مخالفان دولت بحرین، نیروهایی از کشورهای منطقه از جمله صدها تن از نیروهای عربستان سعودی وارد بحرین شده اند. بر اساس گزارش بی بی سی، مقامات بحرین از شورای همکاری خلیج فارس که عربستان سعودی هم یکی از اعضای آن است درخواست اعزام نیروی کمکی کرده بود. گفته می شود که از این نیروها برای حفظ امنیت تاسیسات نفت و گاز و مالی بحرین استفاده خواهد شد.گروه های مخالف دولت می گویند که هرگونه مداخله نیروهای خارجی را به مثابه اشغال کشورشان تلقی می کنند.


  نوشته های دیگران ()
   1   2   3   4      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 119
بازدید دیروز:  68
مجموع بازدیدها:  75988
منوها
» درباره خودم «


دینی،سیاسی، خبری

» پیوندهای روزانه «

سلام [27]
[آرشیو(1)]


» فهرست موضوعی یادداشت ها «

شورای امنیت[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . حمله اسرائیل[2] . خاتمی . خلیلزاد: آمریکا باید به بازی دوگانه پاکستان پایان دهد . دادگاه اسراییلی یک سگ را به سنگسار محکوم کرد . دلجویی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی . رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو افکار عمومی اسرائیل را در مورد ایران . رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام . راهکارهای توجه و حضور قلب در نماز . رحلت . رحلت آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله . رژیم صهیونیستی . رفتار با افغان‌ها و فرهنگ ایرانی . روز مادر . روزنامه ایندیپندنت و تماس های آدام وریتی با موساد بر سر ایران . روزنامه واشنگتن پست: نفوذ سیا به کاخ ریاست جمهوری افغانستان . روسپیگری دانشجویان در انگلستان ارائه خدمات جنسی . ریچل کری . زندگى نامه آیت الله العظمى سید محمد حسین فضل الله . ژنرال دیوید پترویوس جانشین مک کریستال . سالروز . سخنان . سخنان آقای رفسنجانی . سفربه غزه . سفیر روسیه در ناتو:حمله به ایران، تهدید مستقیم ماست . سکوت ننگین رسانه ای . سیدحسن خمینی . سیما سمر، باردیگر نامزد جایزه صلح نوبل شد . سکوت . شرع . شعار علیه کروبی . شعر . مجمع تشخیص مصلت نظام . محاصره غزه . محمدرضاباهنر . محکوم . مدرسه اقتصاد لندن (LSE) . مرجع تقلید . مردم غزه . مسیحیت . مظلومیت رسانه‏ای فدائیان شهید روز قدس . ممنوعیت تاجیکستان ازحضور نوجوانان درمساجد . ممنوعیت ورود افغانها در پارک کوهستانی صفه در اصفهان . مهم ترین اخبار شهر مقدس قم . میلاد . مکاتبات . نائب رئیس سابق . نامه ای محمدعلی انصاری . نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) به مراجع تقلید . نامه‌ سرگشاده علی‌ مطهری به احمدی نژاد . نبیل رجب:معترضان بحرینی همین حالا هم پیروزند . نگاه مردم شناسانه به پشتونهای دو سوی دیورند . نهادی خیریه در بریتانیا جایزه سالانه‌اش را به یک زن افغان داد . نوه امام راحل(ره) . هسته ای . هشدار آیت‌الله مصباح یزدی از شکل گیری فراماسونری . هشدار احمدی نژاد . هفت وزیر پیشنهادی کرزی به مجلس . هند و افغانستان به امضای پیمان استراتژیک توافق کردند . واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه1929 شورای امنیت . واکنش پاکستان . واکنش‌ها . وحشیانه . یورش پلیس به دفاتر کلیسای کاتولیک در بلژیک . یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان . 'یک هزار میلیارد دلار' ارزش معادن افغانستان . کاریکاتور . کرزی و مرکل موافقتنامه استراتژیک امضا کردند . کشتی . کشتی "آزادی" . کشتی های امدادی . کلینتون . کمک های بشردوستانه . کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟ . شکستن . صدیقه ای طاهره . ضرب و شتم پناهجویان عراقی توسط ماموران بریتانیا . طالبان به دنبال فرصت در افغانستان و پاکستان؟ احمد رشید نویسنده . طرح ترور حامد کرزی خنثی شد . عادت . عازم غزه . عایشه، دختر افغان صاحب بینی موقت شد . عبدالمالک ریگی به دار مجازات آویخته شد . عذرخواهی پاپ از قربانیان آزار جنسی کشیش های کاتولیک . علت دفن آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) . غزنی . غزنی از نگاه دیگر؛ نمایشگاه عکس در غزنی . فاطمه زهرا . فاعتبروا یا اولی الابصار . فاعتبروا یا اولی الالباب . فرج . فردی که9 خارجی را در فرودگاه کابل کشت، 'با طالبان ارتباط نداشت' . فطرت . فقر در پاکستان فاجعه می‌آفریند . قانون اساسی . قطعنامه چهارم . گاردین:آمانو به اطلاعات تأیید نشده اعتماد می کند . گروه کشتار سربازان آمریکایی در افغانستان . گروه وین . گزارش تصویری . گسترش . متن . متن کامل . مثلث کرزی اوباما مک کریستال . مجلس افغانستان . Rachel Corrie . آزموده را آزمودن خطا است . آغاز ساخت صدها خانه یهودیان در کرانه باختری . آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی افغانستان . آیت الله جوادی: با دین سیاست بازی نکنیم . آیت‌الله جوادی‌آملی: آل‌‌سعود و آل‌خلیفه کافر‌اند . آیت‌الله مکارم، قرضاوی را به مناظره فراخواند . اجلاس سیکا . احمدی نژاد . احمدی نژاد: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داد . احیای فاشیسم (Fascism)، نژادپرستی(Racism)و آپارتاید(Apartheid) . اخلال . استقبال شیخ الازهر از فتوای رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای(دام عز . استقبال کرزی از پیام ملا عمر در باره ممنوعیت سوزاندن مدارس. کرز . اسناد توسعه شهری . اطلاعیه روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی . اظهارات دی میستورا و ادامه تظاهرات ها در افغانستان تری جونزکشی . اعتراض به رفتار مجلس افغانستان . اعتراض شدید هزاره ها به رای اخیر پارلمان افغانستان . اعلام آمادگی . اعلام همبستگی عزت ابراهیم با تظاهرکنندگان علیه نوری مالکی . افسر سابق سیا:احتمال شکار"جانور قندهار"با رخنه سایبری . 'افغانستان طرحی فدرال گونه نیاز دارد' . افغانستان فدرال؛ هیاهوی بسیار برای هیچ؟ . الفضل ما شهدت به الأعداء . ام ابیها . امام خمینی . امام زمان(عج) . انتشار فیلم هتک حرمت طالبان توسط آمریکایی ها ادرار بر جنازه های . انتظار . انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از ترویج مکتب ایرانی . انتقاد رسول جعفریان از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان . انتقادات . انفجار الخبر . ایران . برزیل . برگزیده سیاسی . به آتش کشیده شدن بیت آیت الله نوری همدانی . بیانیه . بیست و پنج نفر از زندانیان بگرام آزاد می شوند . پاسخ آیت‌الله‌سبحانی به شبهه یک فیزیکدان . پایتخت فرهنگی جهان اسلام2013 . پاکستان: مجبور به اطاعت از تحریم های آمریکا علیه ایران نیستیم . پدر معنوی طالبان: ژنرال حمید گل؛نصیرالله بابر؛ مولانا سمیع الحق . پشت‌صحنه 14خرداد . پول آمریکا در افغانستان 'به جیب طالبان می رود' . پیام آیت الله العظمی محقق کابلی(دامت برکاته) راجع به عملکرد شبکه . پیام شدید الحن آیت الله العظمی صافی به پادشاه عربستان . پیروی پاکستان از تحریم های آمریکا علیه ایران . تحریم ایران . تخریب دفتر آیت الله صانعی . تذکرات . ترکیه . تشرف آیت الله خامنه ای محضر مبارک امام زمان (عج) . تصاویر تلویزیونی . تصویب قطعنامه تازه علیه ایران . تظاهرات خونین در قندهار علیه جسارت کشیش آمریکایی . تلاش یک سرباز آمریکایی برای بمب گذاری در پایگاه نظامی . توان پرتاب 'صدها موشک' به اروپا . توصیه آیت الله جوادی . چند صد زندانی طالبان با حفر تونل از زندانی در قندهار گریختند . حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا . حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی . حمایت از طالبان .
» آرشیو مطالب «

اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
شهریور 89
مهر 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
شهریور 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

دینی،سیاسی، خبری


» صفحات اختصاصی «

توافق حامد کرزی و ناتو در مورد خروج نیروهای خارجی

» لوگوی دوستان «