سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دینی،سیاسی، خبری
حارث اعور به امیر مؤمنان گفت: «ای امیر مؤمنان!به خدا سوگند، من تو را دوست دارم» . [امام صادق علیه السلام]
>>عزیزالله کاظمی ( جمعه 89/9/26 :: ساعت 1:15 عصر)

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه برای اوّلین بار در تاریخ این کشور، در مراسم عاشورای حسینی، در زینبیه استانبول و در جمع عزاداران حسینی(اعمّ از اهل تشیّع و تسنّن) این کشور شرکت کرد و در مدح و شناخت امام حسین (ع)سخن گفت.
به گزارش خبرگزاری ها، رجب طیب اردوغان سخنان خود را در این مراسم با تسلیت و ادای احترام به شهدای کربلا آغاز کرد.
وی در مراسم عاشورا گفت:«در این روز ماتم، قبل از هر چیز امید دارم که حضور در سر مزار شهدای کربلا نصیب هر کس شود. از پیغمبر(ص) سوال کردند که کدام یک از اهل بیت را بیشتر توجه دارید؟ ایشان فرمودند امام حسن(ع) و امام حسین(ع). حسین از من است و من هم از حسین. کسی که حسین را دوست دارد من و خدا را دوست دارد. کسی که خدا را دوست دارد حسین را دوست می دارد.»
نخست وزیر ترکیه افزود: «امام حسین(ع) 1370 سال قبل در چنین روزی به همراه خانواده اش در کربلا شهید شد. از آن روز تا کنون سینه همه ما به درد آمده و جگرمان آتش گرفته است. از آن روز تا کنون، دعاها و مرثیه های ما عرش را به لرزه در می آورد. از آن روز تا کنون فرشتگان نیز در عرش گریه می کنند. شهادت امام حسین(ع) مرگ نیست، نابودی نیست بلکه زندگی است. وداع نیست، به وصال رسیدن است. پایان نیست، بلکه شروع است. جدایی نیست، بلکه وصل است.»
اردوغان اظهار داشت:« شهادت آن انسان مبارک که به خاطر آن عرش اشک می ریزد، وسیله ای برای برادری و وحدت و همبستگی است. بدانید که هر کس بخواهد از فاجعه کربلا به منظور استثمار و ایجاد تفرقه سو استفاده کند علیه امام حسین(ع) حق کشی کرده است. پیغمبر اسلام امام حسن و امام حسین (علیهما اسلام) را به دو گوشواره عرش الهی تشبیه کرده است.»
وی افزود:« امام حسین (ع) در 1370 سال قبل به همراه خانواده عزیزش در کربلا به شهادت رسیده اند.تاریخ تا به امروز شاهد چنین قتل عامی نبوده و ما امروز در دهم محرم سنگینی این درد و رنج را با خود حمل می کنیم.»
نخست وزیر ترکیه گفت:«امام حسین (ع) در آن روز وقتی صدای فریاد خواهرش حضرت زینب (ع) را شنید با متانت و صبری تاریخی گفت که "خواهرم به خدا پناه ببر و بدان که هرچه در آسمان و زمین هست روزی خواهد مرد، آسمان هم باقی نخواهد ماند، به غیر پروردگار همه چیز محکوم به نابودی است. مادرم، پدرم و برادرم حسن (ع) از من بهتر بودند، هر کدام از آنها یک به یک رفتند. خداحافظ زینب.»
اردوغان افزود:« وقتی می شنویم در یک جایی یک انسان معصوم و بیگناه به قتل رسیده کربلا، امام حسن، امام حسین و حضرت علی اکبر (علیهم السلام) یادمان می آید و قلبمان به لرزه می افتد.»
نخست وزیر ترکیه در ادامه سخنانش ضمن اشاره به حادثه تروریستی "چابهار" که روز تاسوعا سبب شهادت 38 انسان بی گناه شد، گفت:
«در ایران 38 انسان بی گناه شیعه و سنی به قتل رسیدند. ما حملات ترویستی را چه در ایران و یا هرگوشه ای از دنیا رخ دهد محکوم می کنیم. ما نمی خواهیم کربلاهای جدیدی را شاهد باشیم. نمی خواهیم با کشتارهای جدید تنمان به لرزه بیافتد. وقتی در پاکستان، یمن، عراق در مسجدی بمبی منفجر می شود باور کنید احساس ناراحتی کلیه اندام مان را به درد می آید و حادثه کربلا را مجددا شاهد می شویم. قتل انسانهای معصوم جنایتی پست است.»


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( شنبه 89/9/20 :: ساعت 1:14 عصر)

تأسیس کربلا نه فقط بهر ماتم است                                     دانش سرایی مکتب اولاد آدم است
از خیمه گاه سوخته تا ساحل فرات                                       تعلیم گاه رهبر خلق دوعالم است
با سوز عشق نسبت بدعت دهد رقیب                                   اسرار ها نهفته به شور محرم است
سقا به دجله رفتن و لب تر نکردنش                                        تأکید بر تقّدم نفس مُقّدم است
                                        شهید علامه سید اسماعیل بلخی


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( دوشنبه 89/9/15 :: ساعت 11:41 عصر)

حماسه ای خونین محرم و نهضت خدایی عاشورا، مائده ای رحمانی است که توسط سیدالشهداء، سبط النبیّ، جگرگوشه ای خاتم الأنبیا(ص)،اباالشهداء، حسین بن علی(ع) گسترانده شده، تا انسان های پاک طینت و آزاده، درس توحید و یکتاپرستی، عدالت و ظلم ستیزی، استقامت و آزادگی را از آن فراگیرند و در دانشگاه عاشورای حسینی به یادگیری و تلمّذ آموزه های اصیل اسلامی و قرآنی نشینند.
همانطوری که فلیسوف و شاعر بلند آوازه ای شرق به زیبایی سروده است:
خون او تفسیر این اسرار کرد
ملت خوابیده را بیدار کرد
نقش الاالله برصحرا نوشت
سطر عنوان نجات ما نوشت
رمز قرآن از حسین آموختیم
زآتش او شعله ها اندوختیم 1 
اما، ابا عبدالله الحسین(ع) در آخرین لحظات از عمر مبارک، به شیعیانش سلام و پیام ویژه دارد، ایشان در واپسین وداعی که با حضرت امام زین العابدین(ع) داشت، ضمن سخنان و توصیه های که برای پس از شهادت خود داشت، فرمود: فرزندم!از من به شیعیان من سلام برسان و به آنان بگو که: پدرم غریبانه جان داد، پس بر او ندبه کنید، و شهید شد، پس بر او بگریید.2
منابع:
1.کلیات اقبال لاهوری،با مقدمه دکتر علی شریعتی ودکتر جاوید اقبال،تهران:،انتشارات الهام،1385،ص93.
2.موسوعه کلمات الامام حسین،قم:دارالمعروف،1374ش،ص486.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( چهارشنبه 89/9/10 :: ساعت 7:27 عصر)

سرانجام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج انتخابات پارلمانی ولایت غزنی را اعلام کرده است.غزنی تنها ولایتی بود که نتایج انتخاباتی آن، ظاهراً به دلیل "مشکلات فنی"اعلام نشده بود.
اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی غزنی، ظاهرا به دلیل ادعاها در مورد تقلب گسترده در این ولایت، به تاخیر افتاده بود.
اما پس از بررسی های کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، هیچ تغییری در نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی ولایت غزنی بوجود نیامده است.بنابراین تمامی یازده کرسی سهم ولایت غزنی در پارلمان افغانستان را نامزدانی از قوم هزاره به خود اختصاص داده اند و از پشتونهای غزنی کسی به مجلس نمایندگان راه نیافته است.
علیرغم اینکه حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان پیش از این گفته بود که در انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی، "توازن قومی"رعایت نشده است.
اما کمیسیون انتخابات افغانستان حالا فهرست برندگان ولایت غزنی را بدون تغییر اعلام کرده و تاکید می کند که این فهرست نهایی و تغییر ناپذیر است.


  نوشته های دیگران ()
>>عزیزالله کاظمی ( سه شنبه 89/9/9 :: ساعت 1:23 عصر)

براساس گزارش شبکه های خبری اعتبارنامه نمایندگان پارلمان توسط کمسیون مستقل انتخابات افغانستان انجام شده است.بر این اساس نامزدهای برنده انتخابات، برگه ورود به مجلس دریافت نمودند و  کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اجرای آخرین مراحل تایید نمایندگی نامزدهای برنده انتخابات پارلمانی افغانستان، به آنها برگه تایید پیروزی در انتخابات داده است.
فضل احمد معنوی، رئیس این کمیسیون هنگام ارائه این برگه ها که "اعتبارنامه" خوانده می شود، به نامزدهای برنده گفته است که آنها با به دست آوردن این برگه ها رسما به عنوان عضو مجلس آینده شناخته می شوند.همچنین آقای معنوی گفته است:"زمانی که این تصدیق نامه ها را دریافت می کنید، کمیسیون مستقل انتخابات شما را رسما به حیث وکلای جدید ولسی جرگه (مجلس نمایندگان) افغانستان می شناسد."
کمیسیون انتخابات افغانستان هفته گذشته نتایج انتخابات ?? ولایت و کوچی ها را اعلام کرد، اما انتخابات ولایت غزنی، در جنوب افغانستان را به دلیل آن چه که "مشکلات فنی" خوانده شده، اعلام نکرد.به این ترتیب هنوز تعداد اعضای تایید شده مجلس تکمیل نشده است.ولایت غزنی یازده کرسی در مجلس نمایندگان دارد که بر اساس نتایج اولیه انتخابات، همه آنها در اختیار نامزدهای مربوط به قوم هزاره قرار گرفته و نامزدهای اقوام دیگر موفق به کسب آرای لازم برای ورود به مجلس نشده اند.کمیسیون انتخابات افغانستان گفته که با بررسی های بیشتر نتایج انتخابات این ولایت، آن را به زودی اعلام می کند، اما نامزدهای ولایت غزنی آن را مورد انتقاد قرار داده اند.تاخیر در اعلام نتایج غزنی نگرانی نامزدهایی را به همراه آورده که بر اساس نتایج اولیه انتخابات برنده اعلام شده اند.دیگر نمایندگان و سیاستمداران هزاره تبار هم این تاخیر را مورد انتقاد قرارداده و با تشکیل "کمیته صیانت از آرای انتخابات ولایت غزنی"، تاخیر در اعلام نتایج این ولایت را "غیرقانونی و غیرموجه" خوانده اند.منابع:شبکه اطلاع رسانی افغانستان و سایت بی بی سی بخش افغانستان.


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 48
بازدید دیروز:  68
مجموع بازدیدها:  75917
منوها
» درباره خودم «


دینی،سیاسی، خبری

» پیوندهای روزانه «

سلام [27]
[آرشیو(1)]


» فهرست موضوعی یادداشت ها «

شورای امنیت[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . حمله اسرائیل[2] . خاتمی . خلیلزاد: آمریکا باید به بازی دوگانه پاکستان پایان دهد . دادگاه اسراییلی یک سگ را به سنگسار محکوم کرد . دلجویی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی . رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو افکار عمومی اسرائیل را در مورد ایران . رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام . راهکارهای توجه و حضور قلب در نماز . رحلت . رحلت آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله . رژیم صهیونیستی . رفتار با افغان‌ها و فرهنگ ایرانی . روز مادر . روزنامه ایندیپندنت و تماس های آدام وریتی با موساد بر سر ایران . روزنامه واشنگتن پست: نفوذ سیا به کاخ ریاست جمهوری افغانستان . روسپیگری دانشجویان در انگلستان ارائه خدمات جنسی . ریچل کری . زندگى نامه آیت الله العظمى سید محمد حسین فضل الله . ژنرال دیوید پترویوس جانشین مک کریستال . سالروز . سخنان . سخنان آقای رفسنجانی . سفربه غزه . سفیر روسیه در ناتو:حمله به ایران، تهدید مستقیم ماست . سکوت ننگین رسانه ای . سیدحسن خمینی . سیما سمر، باردیگر نامزد جایزه صلح نوبل شد . سکوت . شرع . شعار علیه کروبی . شعر . مجمع تشخیص مصلت نظام . محاصره غزه . محمدرضاباهنر . محکوم . مدرسه اقتصاد لندن (LSE) . مرجع تقلید . مردم غزه . مسیحیت . مظلومیت رسانه‏ای فدائیان شهید روز قدس . ممنوعیت تاجیکستان ازحضور نوجوانان درمساجد . ممنوعیت ورود افغانها در پارک کوهستانی صفه در اصفهان . مهم ترین اخبار شهر مقدس قم . میلاد . مکاتبات . نائب رئیس سابق . نامه ای محمدعلی انصاری . نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) به مراجع تقلید . نامه‌ سرگشاده علی‌ مطهری به احمدی نژاد . نبیل رجب:معترضان بحرینی همین حالا هم پیروزند . نگاه مردم شناسانه به پشتونهای دو سوی دیورند . نهادی خیریه در بریتانیا جایزه سالانه‌اش را به یک زن افغان داد . نوه امام راحل(ره) . هسته ای . هشدار آیت‌الله مصباح یزدی از شکل گیری فراماسونری . هشدار احمدی نژاد . هفت وزیر پیشنهادی کرزی به مجلس . هند و افغانستان به امضای پیمان استراتژیک توافق کردند . واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه1929 شورای امنیت . واکنش پاکستان . واکنش‌ها . وحشیانه . یورش پلیس به دفاتر کلیسای کاتولیک در بلژیک . یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان . 'یک هزار میلیارد دلار' ارزش معادن افغانستان . کاریکاتور . کرزی و مرکل موافقتنامه استراتژیک امضا کردند . کشتی . کشتی "آزادی" . کشتی های امدادی . کلینتون . کمک های بشردوستانه . کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟ . شکستن . صدیقه ای طاهره . ضرب و شتم پناهجویان عراقی توسط ماموران بریتانیا . طالبان به دنبال فرصت در افغانستان و پاکستان؟ احمد رشید نویسنده . طرح ترور حامد کرزی خنثی شد . عادت . عازم غزه . عایشه، دختر افغان صاحب بینی موقت شد . عبدالمالک ریگی به دار مجازات آویخته شد . عذرخواهی پاپ از قربانیان آزار جنسی کشیش های کاتولیک . علت دفن آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) . غزنی . غزنی از نگاه دیگر؛ نمایشگاه عکس در غزنی . فاطمه زهرا . فاعتبروا یا اولی الابصار . فاعتبروا یا اولی الالباب . فرج . فردی که9 خارجی را در فرودگاه کابل کشت، 'با طالبان ارتباط نداشت' . فطرت . فقر در پاکستان فاجعه می‌آفریند . قانون اساسی . قطعنامه چهارم . گاردین:آمانو به اطلاعات تأیید نشده اعتماد می کند . گروه کشتار سربازان آمریکایی در افغانستان . گروه وین . گزارش تصویری . گسترش . متن . متن کامل . مثلث کرزی اوباما مک کریستال . مجلس افغانستان . Rachel Corrie . آزموده را آزمودن خطا است . آغاز ساخت صدها خانه یهودیان در کرانه باختری . آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی افغانستان . آیت الله جوادی: با دین سیاست بازی نکنیم . آیت‌الله جوادی‌آملی: آل‌‌سعود و آل‌خلیفه کافر‌اند . آیت‌الله مکارم، قرضاوی را به مناظره فراخواند . اجلاس سیکا . احمدی نژاد . احمدی نژاد: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داد . احیای فاشیسم (Fascism)، نژادپرستی(Racism)و آپارتاید(Apartheid) . اخلال . استقبال شیخ الازهر از فتوای رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای(دام عز . استقبال کرزی از پیام ملا عمر در باره ممنوعیت سوزاندن مدارس. کرز . اسناد توسعه شهری . اطلاعیه روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی . اظهارات دی میستورا و ادامه تظاهرات ها در افغانستان تری جونزکشی . اعتراض به رفتار مجلس افغانستان . اعتراض شدید هزاره ها به رای اخیر پارلمان افغانستان . اعلام آمادگی . اعلام همبستگی عزت ابراهیم با تظاهرکنندگان علیه نوری مالکی . افسر سابق سیا:احتمال شکار"جانور قندهار"با رخنه سایبری . 'افغانستان طرحی فدرال گونه نیاز دارد' . افغانستان فدرال؛ هیاهوی بسیار برای هیچ؟ . الفضل ما شهدت به الأعداء . ام ابیها . امام خمینی . امام زمان(عج) . انتشار فیلم هتک حرمت طالبان توسط آمریکایی ها ادرار بر جنازه های . انتظار . انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از ترویج مکتب ایرانی . انتقاد رسول جعفریان از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان . انتقادات . انفجار الخبر . ایران . برزیل . برگزیده سیاسی . به آتش کشیده شدن بیت آیت الله نوری همدانی . بیانیه . بیست و پنج نفر از زندانیان بگرام آزاد می شوند . پاسخ آیت‌الله‌سبحانی به شبهه یک فیزیکدان . پایتخت فرهنگی جهان اسلام2013 . پاکستان: مجبور به اطاعت از تحریم های آمریکا علیه ایران نیستیم . پدر معنوی طالبان: ژنرال حمید گل؛نصیرالله بابر؛ مولانا سمیع الحق . پشت‌صحنه 14خرداد . پول آمریکا در افغانستان 'به جیب طالبان می رود' . پیام آیت الله العظمی محقق کابلی(دامت برکاته) راجع به عملکرد شبکه . پیام شدید الحن آیت الله العظمی صافی به پادشاه عربستان . پیروی پاکستان از تحریم های آمریکا علیه ایران . تحریم ایران . تخریب دفتر آیت الله صانعی . تذکرات . ترکیه . تشرف آیت الله خامنه ای محضر مبارک امام زمان (عج) . تصاویر تلویزیونی . تصویب قطعنامه تازه علیه ایران . تظاهرات خونین در قندهار علیه جسارت کشیش آمریکایی . تلاش یک سرباز آمریکایی برای بمب گذاری در پایگاه نظامی . توان پرتاب 'صدها موشک' به اروپا . توصیه آیت الله جوادی . چند صد زندانی طالبان با حفر تونل از زندانی در قندهار گریختند . حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا . حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی . حمایت از طالبان .
» آرشیو مطالب «

اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
شهریور 89
مهر 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
شهریور 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

دینی،سیاسی، خبری


» صفحات اختصاصی «

توافق حامد کرزی و ناتو در مورد خروج نیروهای خارجی

» لوگوی دوستان «