سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دینی،سیاسی، خبری
از روی دوستی نگریستن به چهره دانشمند عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
>>عزیزالله کاظمی ( شنبه 89/3/22 :: ساعت 8:26 عصر)

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:ندای وحدت و همدلی بر هر چیزی مقدم است
قطعنامه چهارم محتوای موذیانه‌تری دارد/ برای حفظ یکپارچگی اگر حتی مقداری مخدوش شده باید سعی کنیم برگردیم، و همدلی ایجاد کنیم/ رنجاندن بیت امام(ره) کار درستی نبود، کار بدی بود/ گستاخی رژیم صهیونیستی محکوم است.
ایلنا:در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس و اعضای این مجمع با محکوم کردن قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران، آن را زیاده‌خواهی و زورگویی‌های بیشتر قدرت‌های استکباری برای محروم کردن ایران از حقوق مسلم خود ارزیابی کردند.
به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ابتدای این جلسه در سخنانی گفت: این روزها شاهد مسائل جدیدی در شیوه برخورد استکباریون با جمهوری اسلامی ایران هستیم و در آستانه صدور قطعنامه تحریم دور چهارم، مسائل غیرباوری پیش آمد. وی افزود: بعد از این‌که ایران بیانیه تهران را منتشر کرد و آمادگی خود را برای تبادل اورانیوم حداقل در آن سطحی که زمان مذاکره تعیین شده بود، اعلام کرد، انتظار می‌رفت که مذاکره را شروع و معین کنند و اگر توقع اضافی دارند بگویند، ایران هم پاسخ بدهد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: گروه وین جواب را ندادند تا بعد از صدور قطعنامه که این غیرطبیعی بود، گفتند ما نمی‌پذیریم و ادله‌ای هم آوردند. آقای آمانو قبل از شروع اجلاس شورای حکام برخلاف همه دوره‌های قبل، چند نکته گفت که دو مورد آن خیلی بد بود. یکی این‌که ایران مورد ویژه‌ای است به علاوه ایشان همان جا اشاره کرد که شورای امنیت این مسائل را به عهده دارد و کار می‌کند. اینکه شورای حکام به شورای امنیت ارجاع بدهد و از آنها انتظار داشته باشند که مشکل اینها را حل کنند، یک حرف بدیعی بود.
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اجماع پنج قدرت دارای حق وتو بر سر یک پیشنهاد، با وجود چین و روسیه موضوع تازه‌ای بود، محتوای قطعنامه نیز یک بحث دیگری است و محتوای موذیانه‌تری از گذشته دارد. گرچه لحن آنها این است که ما راهی برای مذاکره داریم باز می‌کنیم که در نوع خود ریاکاری‌هایی است که معمولاً می‌کنند و سعی‌شان این است که خودشان را به نحوی ملایم نشان بدهند که عملاً غیر از این هستند.
وی خاطرنشان کرد: اظهارات بعد از تصویب این تحریم نیز بی‌سابقه است که هم بیانیه 1+5 مشترکاً و بعد تک‌تک این شش کشور جداگانه برای حرف‌های تند و تهدیدهای اضافه، مسابقه گذاشتند. اتحادیه اروپا یک‌جور به میدان آمده برای تحریم اضافی، آمریکایی‌ها کنگره‌شان یک‌جور دیگر. با اینکه قبلاً صحبت بود اگر تحریم بین‌المللی باشد، دیگر نیازی به کار کنگره نیست، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: همه اینها باز می‌تواند جنگ روانی باشد که ما را یک قدم به طرف تسلیم تهدید کنند البته تجربه‌شان این است که ایران تسلیم نمی‌شود. اکنون سی سال است از قبل از پیروزی انقلاب هم، مبارزاتمان در بایکوت بود و عملاً همه جا حرف‌های ما سانسور می‌شد. رسانه‌های غربی در جهت حرکت انقلاب ما حرف نمی‌زدند، بعد از انقلاب هم ایران تقریباً همیشه تحریم بوده است، هیچ وقت از تحریم بیرون نیامدیم، جز در حد مسائل مثلاً توسعه و سازندگی و وام گرفتن و بعضی کارهای غیرنظامی و غیرامنیتی.
وی ادامه داد: ایران تا این مدت، همیشه ثابت کرده که روی منافع انقلاب و مردم می‌ماند و مقاومت می‌کند و اینها هم این تجربه را دارند.
هاشمی رفسنجانی گفت: اما ما باید چکار کنیم؟ کارهایی است که مسئولان مجلس، دولت و بقیه مسئولان خودشان وظایفشان را انجام می‌دهند. نیروهای مسلح آمادگی خودشان را حفظ می‌کنند. نیروهای امنیتی مواظب هستند. همه اینها هست، اما یک کاری که برای همه باید انجام دهیم آن است که در این شرایط، مهمترین عامل بازدارنده، وحدت و همدلی جامعه است که ما همیشه با این نیرو در مقابل هجمه‌ها مقاومت کرده‌ایم و دلمان هم محکم بوده است. به خاطر اینکه یک ملتی وقتی یکپارچه یک مسئله‌ای را می‌گوید، سخت است برای دیگران که نفوذ بکنند.
وی تاکید کرد: فکر می‌کنم حفظ این یکپارچگی اگر حتی مقداری مخدوش شده باید سعی کنیم برگردیم، و همدلی ایجاد کنیم. از حوادثی که می‌تواند وضع را بدتر کند، پرهیز کنیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اتفاقی که در مراسم سالگرد امام(ره) در حرم اتفاق افتاد، انصافاً از آن نوع کارهای نامعقولی بود که در آستانه بحث‌های تحریم اتفاق افتاد. نبایست این‌جور بشود. حالا افرادی که این کار را کردند چه کسانی بودند؟ چرا این کار را کردند؟ ما نمی‌دانیم. اما هیچ کس از دوستان انقلاب و داخل کشور، سود نبردند مردم اهانت به بیت امام(ره) را تحمل نمی‌کنند. شخص حسن آقای خمینی، یک عالم جلیل‌القدر و حقیقتاً دانشمند جامعی است از تبار امام(ره) که اهانت به او، معلوم است که در جامعه سخت است.
وی خاطرنشان کرد:مردم فراموش نمی‌کنند که تصاویر فرزند حاج احمد آقا را در کنار امام با چه فضای محبت‌‌آمیزی منتشر می‌کنند. و آنها را در خانه‌هایشان دارند. ‌این‌جور رفتار، رنجاندن بیت امام(ره) کار درستی نبود، کار بدی بود. من آن روز در اتاق انتظار، خدمت مقام معظم رهبری نشسته بودم، می‌دیدم ایشان ناراحتند. یک وقت که حسن آقا پیشنهاد صلوات داد و صدای بسیار بلندی از جمعیت به گوش رسید که برخلاف آن شعارها، یک دفعه انبوه جامعه، در آنجا صلوات فرستادند. رهبری معظم انقلاب، خوشحال شدند. به من گفتند ببین، این جمعیت است، نه آن صدایی که از یک معدودی درمی‌آید. جمعیت وفادار است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قبل از سخنرانی حسن آقا رنجیده بود. می‌خواست صحبت نکند. باز همان جلوی من بود که رهبری معظم به ایشان گفتند که مناسب نیست شما صحبت نکنید. مردم انتظار دارند از شما مطالبی بشنوند. و ایشان را ترغیب کردند که بروند. آن کاری که جلوی تریبون در انظار کردند، خیلی معنادار بود. خوب این سال‌ها، این مراسم تکرار شده، مقام معظم رهبری هیچ وقت حسن آقا را جلوی مردم نبوسیده بودند آنهایی که این را می‌دیدند، باید درس می‌گرفتند، می‌فهمیدند، این یک اشاره‌ای داشت. ایشان در این حد، این‌گونه رمزگونه نظرشان را اعلام کردند. من می‌بینم بعد از آن هم، همان‌هایی که محرک این جمعیت بودند، هنوز دارند مقاله می‌نویسند، سخنرانی می‌کنند، تحریک می‌کنند، این چه چیزی است؟ چه نفعی از آن می‌بریم؟ اما حقیقتاً نباید این کارها تکرار شود. یعنی همه متعهد باشند در این شرایط، ندای وحدت و همدلی خیلی مقدم است بر اینکه کسی کینه‌اش را بر سر فردی خاص خالی کند. یا حرفی به یک کسی بزند.
وی با بیان اینکه انتقادها در حد زبان‌های لطیف و منطقی جواب می‌دهد،گفت:استدلال در حد یک مقاله، در حد یک صحبت، خیلی مؤدبانه می‌تواند باشد اما این‌گونه برخوردها جواب نمی‌دهد. من خواهش می‌کنم از اعضای محترم که حالا خدمتشان هستیم، هر جا دستشان می‌رسد، سعی کنند، فضا را فضای همدلی کنند به جای فضای برخورد و طرد و خصومت و کینه. که تفرقه برای ما سم است. انشاءالله که خداوند همان وحدت کلمه که انقلابمان را پیروز کرد و از همه گردنه‌ها عبور داد، دوباره به ما هدیه بفرماید که بتوانیم خودمان را برای مراحل توسعه انقلاب آماده کنیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش گستاخی رژیم اشغالگر قدس در حمله به کاروان آزادی را که از کشورهای مختلف و عمدتاً از ترکیه بودند و اقدامات بعدی در مورد کشتی ایرلندی را یکی از دیگر پدیده‌های زشت وقایع اخیر دانست و گفت: این‌گونه اقدامات وحشیانه جز با پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی همسو قابل انجام نیست. ایشان انحراف وجدان بشری توسط صهیونیست‌ها را ظلمی بزرگ علیه مردم غزه و فلسطین دانست که سالهاست در محاصره و محرومیت از ابتدایی‌ترین نیازهای خود هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: خوشبختانه با این اقدامات ضدانسانی اسرائیل، وجدان بشریت رو به بیداری بیشتر است و اربابان و پشتیبانان رژیم اشغالگر قدس باید جوابگوی این‌گونه ددمنشی‌‌ها در آینده باشند. ایشان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انجام وظایف انسانی، اسلامی خود در قبال مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام داشت.
منبع:http://www.ilna.ir/newstext.aspx?ID=128916


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 11
بازدید دیروز:  3
مجموع بازدیدها:  76087
منوها
» درباره خودم «


دینی،سیاسی، خبری

» پیوندهای روزانه «

سلام [27]
[آرشیو(1)]


» فهرست موضوعی یادداشت ها «

شورای امنیت[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . حمله اسرائیل[2] . خاتمی . خلیلزاد: آمریکا باید به بازی دوگانه پاکستان پایان دهد . دادگاه اسراییلی یک سگ را به سنگسار محکوم کرد . دلجویی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی . رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو افکار عمومی اسرائیل را در مورد ایران . رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام . راهکارهای توجه و حضور قلب در نماز . رحلت . رحلت آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله . رژیم صهیونیستی . رفتار با افغان‌ها و فرهنگ ایرانی . روز مادر . روزنامه ایندیپندنت و تماس های آدام وریتی با موساد بر سر ایران . روزنامه واشنگتن پست: نفوذ سیا به کاخ ریاست جمهوری افغانستان . روسپیگری دانشجویان در انگلستان ارائه خدمات جنسی . ریچل کری . زندگى نامه آیت الله العظمى سید محمد حسین فضل الله . ژنرال دیوید پترویوس جانشین مک کریستال . سالروز . سخنان . سخنان آقای رفسنجانی . سفربه غزه . سفیر روسیه در ناتو:حمله به ایران، تهدید مستقیم ماست . سکوت ننگین رسانه ای . سیدحسن خمینی . سیما سمر، باردیگر نامزد جایزه صلح نوبل شد . سکوت . شرع . شعار علیه کروبی . شعر . مجمع تشخیص مصلت نظام . محاصره غزه . محمدرضاباهنر . محکوم . مدرسه اقتصاد لندن (LSE) . مرجع تقلید . مردم غزه . مسیحیت . مظلومیت رسانه‏ای فدائیان شهید روز قدس . ممنوعیت تاجیکستان ازحضور نوجوانان درمساجد . ممنوعیت ورود افغانها در پارک کوهستانی صفه در اصفهان . مهم ترین اخبار شهر مقدس قم . میلاد . مکاتبات . نائب رئیس سابق . نامه ای محمدعلی انصاری . نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) به مراجع تقلید . نامه‌ سرگشاده علی‌ مطهری به احمدی نژاد . نبیل رجب:معترضان بحرینی همین حالا هم پیروزند . نگاه مردم شناسانه به پشتونهای دو سوی دیورند . نهادی خیریه در بریتانیا جایزه سالانه‌اش را به یک زن افغان داد . نوه امام راحل(ره) . هسته ای . هشدار آیت‌الله مصباح یزدی از شکل گیری فراماسونری . هشدار احمدی نژاد . هفت وزیر پیشنهادی کرزی به مجلس . هند و افغانستان به امضای پیمان استراتژیک توافق کردند . واکنش رسمی جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه1929 شورای امنیت . واکنش پاکستان . واکنش‌ها . وحشیانه . یورش پلیس به دفاتر کلیسای کاتولیک در بلژیک . یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان . 'یک هزار میلیارد دلار' ارزش معادن افغانستان . کاریکاتور . کرزی و مرکل موافقتنامه استراتژیک امضا کردند . کشتی . کشتی "آزادی" . کشتی های امدادی . کلینتون . کمک های بشردوستانه . کودکان فقیر بریتانیا چگونه زندگی می‌کنند؟ . شکستن . صدیقه ای طاهره . ضرب و شتم پناهجویان عراقی توسط ماموران بریتانیا . طالبان به دنبال فرصت در افغانستان و پاکستان؟ احمد رشید نویسنده . طرح ترور حامد کرزی خنثی شد . عادت . عازم غزه . عایشه، دختر افغان صاحب بینی موقت شد . عبدالمالک ریگی به دار مجازات آویخته شد . عذرخواهی پاپ از قربانیان آزار جنسی کشیش های کاتولیک . علت دفن آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه(س) . غزنی . غزنی از نگاه دیگر؛ نمایشگاه عکس در غزنی . فاطمه زهرا . فاعتبروا یا اولی الابصار . فاعتبروا یا اولی الالباب . فرج . فردی که9 خارجی را در فرودگاه کابل کشت، 'با طالبان ارتباط نداشت' . فطرت . فقر در پاکستان فاجعه می‌آفریند . قانون اساسی . قطعنامه چهارم . گاردین:آمانو به اطلاعات تأیید نشده اعتماد می کند . گروه کشتار سربازان آمریکایی در افغانستان . گروه وین . گزارش تصویری . گسترش . متن . متن کامل . مثلث کرزی اوباما مک کریستال . مجلس افغانستان . Rachel Corrie . آزموده را آزمودن خطا است . آغاز ساخت صدها خانه یهودیان در کرانه باختری . آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی افغانستان . آیت الله جوادی: با دین سیاست بازی نکنیم . آیت‌الله جوادی‌آملی: آل‌‌سعود و آل‌خلیفه کافر‌اند . آیت‌الله مکارم، قرضاوی را به مناظره فراخواند . اجلاس سیکا . احمدی نژاد . احمدی نژاد: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داد . احیای فاشیسم (Fascism)، نژادپرستی(Racism)و آپارتاید(Apartheid) . اخلال . استقبال شیخ الازهر از فتوای رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای(دام عز . استقبال کرزی از پیام ملا عمر در باره ممنوعیت سوزاندن مدارس. کرز . اسناد توسعه شهری . اطلاعیه روابط عمومی دفتر هاشمی رفسنجانی . اظهارات دی میستورا و ادامه تظاهرات ها در افغانستان تری جونزکشی . اعتراض به رفتار مجلس افغانستان . اعتراض شدید هزاره ها به رای اخیر پارلمان افغانستان . اعلام آمادگی . اعلام همبستگی عزت ابراهیم با تظاهرکنندگان علیه نوری مالکی . افسر سابق سیا:احتمال شکار"جانور قندهار"با رخنه سایبری . 'افغانستان طرحی فدرال گونه نیاز دارد' . افغانستان فدرال؛ هیاهوی بسیار برای هیچ؟ . الفضل ما شهدت به الأعداء . ام ابیها . امام خمینی . امام زمان(عج) . انتشار فیلم هتک حرمت طالبان توسط آمریکایی ها ادرار بر جنازه های . انتظار . انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از ترویج مکتب ایرانی . انتقاد رسول جعفریان از اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان . انتقادات . انفجار الخبر . ایران . برزیل . برگزیده سیاسی . به آتش کشیده شدن بیت آیت الله نوری همدانی . بیانیه . بیست و پنج نفر از زندانیان بگرام آزاد می شوند . پاسخ آیت‌الله‌سبحانی به شبهه یک فیزیکدان . پایتخت فرهنگی جهان اسلام2013 . پاکستان: مجبور به اطاعت از تحریم های آمریکا علیه ایران نیستیم . پدر معنوی طالبان: ژنرال حمید گل؛نصیرالله بابر؛ مولانا سمیع الحق . پشت‌صحنه 14خرداد . پول آمریکا در افغانستان 'به جیب طالبان می رود' . پیام آیت الله العظمی محقق کابلی(دامت برکاته) راجع به عملکرد شبکه . پیام شدید الحن آیت الله العظمی صافی به پادشاه عربستان . پیروی پاکستان از تحریم های آمریکا علیه ایران . تحریم ایران . تخریب دفتر آیت الله صانعی . تذکرات . ترکیه . تشرف آیت الله خامنه ای محضر مبارک امام زمان (عج) . تصاویر تلویزیونی . تصویب قطعنامه تازه علیه ایران . تظاهرات خونین در قندهار علیه جسارت کشیش آمریکایی . تلاش یک سرباز آمریکایی برای بمب گذاری در پایگاه نظامی . توان پرتاب 'صدها موشک' به اروپا . توصیه آیت الله جوادی . چند صد زندانی طالبان با حفر تونل از زندانی در قندهار گریختند . حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا . حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی . حمایت از طالبان .
» آرشیو مطالب «

اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
شهریور 89
مهر 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
شهریور 91

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

دینی،سیاسی، خبری


» صفحات اختصاصی «

توافق حامد کرزی و ناتو در مورد خروج نیروهای خارجی

» لوگوی دوستان «